کد خبر: 331869
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۱۳:۲۹:۵۷
| |

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

آماده‌سازی «آدریان دریا» برای حرکت از تنگه جبل‌الطارق/ پروازهای حج هیچ تاخیری ندارند

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به آخرین وضعیت گریس 1 یا کشتی آدریان دریا گفت: کشتی آدریان دریا در حال آماده‌سازی برای حرکت است.

آماده‌سازی «آدریان دریا» برای حرکت از تنگه جبل‌الطارق/ پروازهای حج هیچ تاخیری ندارند
کد خبر: 331869
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۱۳:۲۹:۵۷

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران با اشاره بیان اینکه سال 98 یکی از سال‌های ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، گفت: در این سال ما موفق شدیم در اوج تحریم‌های غیرقانونی در همه شاخص‌ها در حوزه دریانوردی رشد و حرکت مثبت و پایدار داشته باشیم.

وی با اعلام این خبر که رشد تخلیه و بارگیری در بنادر ایران از مرز 60 میلیون تن عبور کرده است، یادآور شد: صادرات هم رشد 6 درصدی داشته و حجم واردات هم رشد 25 درصدی را تجربه می‌کند. صنایع دریایی ما در ایجاد ظرفیت و تولید شناور جدید و تعمیر اساسی شناورها و ناوگان نفتکش تولید و اشتغال مناسبی در سال 98 داشته است و این نشاندهنده ظرفیت بی‌نظیر و اهتمام دستگاه‌ها است.

اسلامی با تاکید بر اینکه اوج اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در ماجرای ربایش نفتکش ایرانی که به صورت غیرقانونی در جبل‌الطارق رخ داد مشاهده کردیم که انگلیس ناچار به رفع توقیف شد.

وزیر راه و شهرسازی حضور ارتش و سپاه در دریاها و آب‌های آزاد و سرزمینی بیانگر اقتدار ایران دانست و گفت: مهمترین برنامه ما در حال حاضر اجرای طرح جامع توسعه سواحل مکران است که به تصویب رسیده و در این راستا یک سند طراحی بلندمدت برای ظرفیت سرزمینی و جمعیتی تهیه کرده‌ایم.

وی افزود: این طراحی براساس هدایت شورای عالی سواحل مکران دنبال و مهمترین طرح دو منطقه بزرگ صنعتی در حوزه چابهار و بندر جاسک محسوب می‌شود.

اسلامی با تاکید بر اینکه این طرح جامع توسط وزارت راه به تصویب رسیده و اجرای آ‌ن هم توسط وزارت راه دنبال می‌شود، گفت: امیدواریم با فعال کردن حوزه جاسک که پایانه نفتی و مجتمع بزرگ صنعتی و شهر جدید مکران نیز جزو آن است، شاهد رشد در آینده نزدیک باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره پرواز حجاج و اخبار مربوط به تاخیر در این پروازها گفتت: پروازهای حج هیچ تاخیری ندارد اما سری اول به دلیل عدم هماهنگی در انتقال حجاج در عربستان هواپیماهای ما از آسمان این کشور به یزد و ساری برگردانده و منتظر صدور مجوز پرواز شدند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت گریس 1 یا کشتی آدریان دریا گفت: کشتی آدریان دریا در حال آماده‌سازی برای حرکت است و این کشتی یا خدمه دارد یا خدمه در راه دارد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها