کد خبر: 331921
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۱۴:۴۴:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از نشست خبری اولین نمایشگاه برندهای کفش، کیف و کالای ورزشی:

رئیس اتاق اصناف تهران: ارتقاء علم و دانش تولیدکننده، عرضه کننده و تامین کننده در کنار برگزاری نمایشگاه/ رئیس اتحادیه چرم : هیچ مشکلی در تامین مواد اولیه تولید کفش در داخل نداریم/رئیس اتحادیه کفش ماشینی: در صنعت مد کشور، فاصله طراحان و تولیدکنندگان قابل تو

قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران با انتقاد به شرایط برخی از نمایشگاه‌ها که به محل فروش کالا تبدیل شده‌اند، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی وظیفه اصناف است و این نمایشگاه‌ها باید با هدف ارتقاء کیفیت و دانش تولیدکننده، تأمین کننده و عرضه‌کننده کالا برگزار شود.

رئیس اتاق اصناف تهران: ارتقاء علم و دانش تولیدکننده، عرضه کننده و تامین کننده در کنار برگزاری نمایشگاه/ رئیس اتحادیه چرم : هیچ مشکلی در تامین مواد اولیه تولید کفش در داخل نداریم/رئیس اتحادیه کفش ماشینی: در صنعت مد کشور، فاصله طراحان و تولیدکنندگان قابل تو
کد خبر: 331921
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۱۴:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در نشست خبری اولین نمایشگاه برندهای کفش، کیف و کالای ورزشی گفت: یکی از وظایف اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در راستای ارتقاء دانش، آگاهی فعالان و ارتباط هرچه بیشتر، تولیدکنندگان، تأمین‌کنندگان و صادرکنندگان است.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: در کنار برگزاری نمایشگاه باید علم و دانش تولیدکننده، عرضه‌کننده و تأمین کننده مواد اولیه ارتقاء یابد و شرایطی پیش روی تولیدکننده قرار داده شود تا تمام توجه و برنامه‌ریزی آن معطوف به ارتقاء کیفیت محصول نهایی باشد.

او در ادامه افزود: در شرایط منطقی و اصولی هر کدام از فعالان حوزه تولید، تأمین و صادرات محصولات باید به کار اصلی خود بپردازند اما به دلیل آنکه شرایط اقتصادی و فرهنگی بازار کسب و کار ایران تا حدودی متفاوت است، تولیدکننده خود شخصا به تأمین مواد اولیه و صادرات می‌پردازد.

نوده فراهانی از برگزاری برخی نمایشگاه‌ها انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی از نمایشگاه‌ها کارکرد اصلی خود را از دست داده‌اند و به محل فروشی برای کالاهای تولیدی تبدیل شده‌اند، نمایشگاه باید کارکرد اصلی خود مبنی بر معرفی و نمایش کالا را داشته باشد و در کنار آن ارتباط بین تولیدکننده، تأمین کننده، طراح و عرضه کننده به درستی ایجاد شود.

نوده فراهانی

برای تولید یک جفت کفش نیازمند 36 تا 40 قلم کالای واسطه‌ای و مواد اولیه هستیم

سعید حیاتی رئیس اتحادیه چرم طبیعی، مصنوعی و لوازم کفش نیز گفت: هدف ما برقراری ارتباط بین تولیدکننده و شبکه توزیع‌کننده است چرا که هر یک از این دو گروه علیرغم اینکه کارشان مکمل یکدیگر است ولی دارای تخصص مجزایی هستند.

او افزود: در یک سال اخیر ما به عنوان پیشتازان صنعت کفش در تلاش بودیم تا به واسطه برخی مشکلات ناشی از تحریم، دائما نیازهای مواد اولیه را رصد کنیم و هر جا خلعی احساس می‌شد تمام تلاش خود را برای پر کردن این خلاء صرف کنیم.

رئیس اتحادیه چرم طبیعی، مصنوعی و لوازم کفش ادامه داد: شاید در نگاه اول تولید یک کفش موضوع ساده‌ای به نظر برسد ولی واقعیت آن است که برای تولید یک جفت کفش نیازمند 36 تا 40 قلم کالای واسطه‌ای و مواد اولیه هستیم و ما در یک سال گذشته با چالش های بسیاری مواجه بودیم که خوشبختانه این چالش‌ها مرتفع شد. به عنوان مثال در یک برهه زمانی با بحران چسپ مواجه شدیم که این بحران باعث شد تا در مقطعی تولیدات تعطیل شود ولی خوشبختانه این مشکل برطرف شد و امروز شاهد صادرات چسب به خارج از کشور نیز هستیم.

به گفته حیاتی خوشبختانه هیچ مشکلی در موضوع مواد اولیه برای تولید کفش وجود ندارد.

حیاتی

برگزاری نمایشگاهی برای نزدیکی تولیدکننده و طراح/ حضور چشمگیر خریداران عراقی و غرفه‌داران ترک در نمایشگاه کیف و کفش ایران

علی اژدر‌کش، رئیس اتحادیه کفش ماشینی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی، از تاریخ 5 تا 8 شهریورماه در تهران گفت: این نمایشگاه به عنوان نخستین نمایشگاهی که قصد دارد طراحان مد و تولیدکنندگان کفش، کیف و کالاهای ورزشی را در یک مجموعه نمایشگاهی در کنار هم جمع کند در ابتدا با هماهنگی 4 اتحادیه کفش‌های ماشینی، سراجان، چرم و مواد اولیه و همچنین کالاهای ورزشی برنامه‌ریزی شد و در ادامه این مسیر 16 اتحادیه دیگر از قطب‌های تولیدی کشور در شهرهایی همچون تبریز، مشهد، اصفهان، قم و ... به این مجموعه اضافه شدند.

وی ادامه داد: هر لباس و پوشاکی که انسان با توجه به سلیقه و شرایط اجتماعی خود استفاده می‌کند، زیرمجموعه صنعت مد و فشن به حساب می‌آید که اگر این مهم را بپذیریم می‌توان به طراحی ایرانی-اسلامی و اقتصاد اصولی این صنعت بیش از گذشته ورود کرد.

رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی و پلاستیکی یادآور شد: نمایشگاه مذکور با رویکرد طراحی و تولید محصولات ایرانی- اسلامی برگزار شود و هدف اصلی آن است که ایران در کنار دیگر کشورهای تولیدکننده و صاحب برند و طراحی قرار گرفته و محصول با طراحی ایرانی-اسلامی به بازار معرفی کند.

وی اضافه کرد: همچنین عمده غرفه‌داران خارجی ما از کشور ترکیه هستند و در مقابل نیز بازاریابان و خریداران کشورهای مختلف که بخش بزرگی از انها هیئت‌های عراقی هستند در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

اژدرکش بیان کرد: در صنعت مد کشور، فاصله طراحان و تولیدکنندگان قابل توجه است و در این نمایشگاه به دنبال آن هستیم تا این فاصله را کاهش دهیم.

وی همچنین افزود: با کارگروه مد و لباس و انجمن طراحان در زمینه حضور و تاثیرگذاری قابل توجه طراحان، جلسات متعددی برگزار شده است.

اژدرکش رئیس اتحادیه کفش ماشینی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها