کد خبر: 332373
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۱:۳۹:۴۱
| |

اپوزیسیون سودان با کاندیداهای خود برای شورای حاکمیتی موافقت کرد

گروه‌های آزادی و تغییر (اپوزیسیون) بعد از اختلاف سر برخی کاندیداها با لیست کاندیداهای خود در شورای حاکمیتی موافقت کردند؛ در حالی‌که شورای نظامی نیز با عضو 11 خود در شورا موافقت کرد.

اپوزیسیون سودان با کاندیداهای خود برای شورای حاکمیتی موافقت کرد
کد خبر: 332373
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۱:۳۹:۴۱

اعتمادآنلاین| این لیست شامل عائشه موسی از فراکسیون ابتکارعمل تجمع ملی، محمد الفکی سلیمان تجمع فدرالی، صدیق تاور از فراکسیون اجماع ملی و حسن شیخ ادریس از فراکسیون ندای سودان و محمد الحسن التعایشی از تجمع شاغلین است.

این منابع همچنین گفتند، شورای نظامی و گروه‌های آزادی و تغییر رجاء عیسی عبدالمسیح را به عنوان عضو 11 شورای حاکمیتی تعیین کردند.

شورای نظامی مصوب کرد، صدور حکم قانونی ویژه درباره انحلال شورا و تشکیل شورای حاکمیتی بنا به درخواست گروه‌های آزادی و تغییر طی 48 ساعت به تعویق بیفتد.

شورای نظامی و گروه‌های آزادی و تغییر در سودان رسما روز شنبه دو سند قانون اساسی و سند سیاسی را درباره ساختارها و تقسیم قدرت در دوره انتقالی را امضا کردند.

ساختارهای قدرت در دوره انتقالی شامل سه شورا یعنی کابینه و شورای قانونگذاری و شورای حاکمیتی متشکل از 11 عضو از جمله شش نظامی و پنج نظامی بود، 21 ماه قرار است نظامیان در راس شورا باشند و برای 18 ماه غیرنظامیان در راس آن قرار خواهند گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها