داور بخش «وب سری» در سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان:

در هر قالبی خلأ ساخت اثر برای کودک وجود دارد

مژده لواسانی، داور بخش «وب سری» در سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان معتقد است: وجود بخش «وب‌سری» حال تازه‌ای به این رویداد می‌دهد و ایجاد نوآوری می‌کند.

در هر قالبی خلأ ساخت اثر برای کودک وجود دارد
کد خبر: 332459
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۴:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده لواسانی، داور بخش «وب‌سری» (مجموعه انیمیشن‌های کوتاه که در اینترنت منتشر می‌شود) در سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان درباره ملاک داوری آثار گفت: اساس «وب‌سری» جذابیت است که بتواند در مدت محدود مخاطب را با خود همراه سازد، من هم هنگام انتخاب آثار برگزیده این نکته را مد نظر قرار می‌دادم.


او ادامه داد: جدا از بحث جذابیت و ساختار آن، به محتوای آثار نیز توجه می‌کردم و آثاری را انتخاب کردم که بیشتر به دل و جان مخاطب می‌نشینند.


لواسانی ادامه داد: در هر قالبی خلأ ساخت اثر برای کودک وجود دارد و در بخش «وب‌سری» نیز این کمبود حس می‌شود، بیشتر آثاری که ما تماشا کردیم کودک را به طور خاص مخاطب خود قرار نمی‌داد. اما باید بگویم که در نهایت آثاری که تماشا کردم فراتر از انتظاری بود که داشتم و این بیانگر این است که «وب‌سری» قابلیت پیشرفت دارد.


این مجری تلویزیون درباره آینده وب‌سری‌ها گفت: به وب‌سری‌ها امیدوارم و فکر می‌کنم که اگر نگاه درست و حمایت در این حوزه وجود داشته باشد و از سوی جامعه تخصصی انیمیشن پذیرفته شود؛ قالبی است که امکان پیشرفت در آن وجود دارد و فکر می‌کنم که حضور بخش «وب‌سری» در جشنواره کودک اتفاق مثبتی است که باعث می‌شود نام آن سر زبان‌ها بیفتد.


لواسانی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: هر اتفاق تازه‌ای مثل نفس تازه‌ای است که به پیکره‌‌ای که وجود دارد دمیده می‌شود و فکر می‌کنم وجود این بخش به جشنواره نیز حال تازه‌ای به رویدادی چون جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان می‌دهد و ایجاد نوآوری می‌کند.


او در پاسخ به این سوال که چرا پیشنهاد داوری این بخش را پذیرفته است، گفت: این حوزه برای من خیلی جذاب بود. ما در تلویزیون و رادیو هم از آیتم‌سازی استفاده می‌کنیم و انیمیشن‌هایی داریم که در زمان کوتاه به بیان محتوا بپردازد و برای من محتوا اهمیت زیادی دارد و دوست داشتم نگاه سازندگان این اثر را ببینم، به همین دلیل وقتی این موقعیت به من پیشنهاد شد با کمال میل آن را پذیرفتم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها