کد خبر: 332529
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۵:۵۸:۰۰
| |

شهردار منطقه ۲ شهرداری تهران:

ایستگاه‌های مترو میدان صنعت تا میدان کتاب تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود

رسول کشت پور، شهردار منطقه 2 شهرداری تهران گفت: تا پایان امسال، ایستگاه‌های میدان صنعت تا میدان کتاب مورد بهره‌بردرای قرار می‌گیرد.

ایستگاه‌های مترو میدان صنعت تا میدان کتاب تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود
کد خبر: 332529
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۵:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رسول کشت پور شهردار منطقه 2 شهرداری تهران با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه همکاری با شرکت متروی تهران، گفت: این تفاهم‌نامه با حضور آقای پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، مدیران شهری، مدیران مترو و شرکت واگن‌سازی تنظیم شد که به موجب آن شهردار منطقه 2 متعهد شد که هزینه تأمین یک رام قطار را که شامل 7 واگن است، برای خط 7 مترو انجام دهد.

شهردار منطقه 2 شهرداری تهران با تأکید بر اینکه موضوع حمل‌ونقل عمومی با گرایش ریل پایگی یکی از دستور کارهای مهمی است که در شهرداری به آن توجه شده است، اظهار کرد: خط 7 مترو از منطقه 2 عبور می‌کند و تاکنون تا میدان صنعت مورد بهره‌برداری قرار گرفته اما فاصله حرکت قطارها 15 دقیقه است.

کشتپور خاطرنشان کرد: طی جلساتی که با مدیران عامل مترو و واگن‌سازی داشتیم، مقرر کردیم که اگر میزان سرفاصله را به کمتر از 10 دقیقه برسانند، شهرداری منطقه آمادگی دارد تا از محل منابع خود نسبت به خرید یک رام قطار اقدام کند که اکنون این اتفاق رخ داده و قراردادی بین شهرداری منطقه 2 و مدیرعامل واگن‌سازی منعقد شده که در پی آن ایستگاه بیمارستان میلاد در آبان به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان سال هم از میدان صنعت تا میدان کتاب بهره‌برداری خواهد شد.


او با بیان اینکه 24 کیلومتر از خطوط مترو در منطقه 22 قرار دارد، گفت: در حال حاضر خط 6 متوقف است و ما اعلام آمادگی کردیم که می‌توانیم برای تکمیل مسیر شرقی آن از گیشا به سمت مرزداران کمک کنیم تا در روند افتتاح آن تسریع شود.

شهردار منطقه 2 شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری منطقه 2 تلاش می‌کند که پروژه‌های زیرساختی خود را تکمیل کند، گفت: با بهره‌گیری مناسب از ایستگاه‌های مترو منطقه و افزایش ظرفیت آنها، می‌توانیم 300 هزار نفر جمعیت را در زیر زمین جابه‌جا کنیم که این کار هم موجب کاهش آلودگی هوا و روان شدن ترافیک می‌شود.

کشتپور با اشاره به توافق‌نامه‌ای که با مدیرعامل اتوبوس‌رانی منعقد شد، گفت: با امضاء این توافق‌نامه و کمک 30 میلیارد تومانی منطقه، اتوبوس‌های منطقه نو می‌شوند.

او در پایان با بیان اینکه توافق‌نامه ما با مدیرعامل اتوبوس‌رانی 6 ماهه است، گفت: در حال حاضر شهرداری منطقه 2، 180 اتوبوس دارد که تنها 90 دستگاه آن قادر به مسافرگیری بوده و بقیه فرسوده هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها