کد خبر: 332721
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ۱۱:۳۱:۵۰
| |

مادورو مذاکرات مقام‌های ونزوئلا با آمریکا را تایید کرد

رئیس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به ادعای اخیر یک رسانه‌ آمریکایی در خصوص دیدار محرمانه یک مقام عالیرتبه ونزوئلا با مقامات آمریکایی تأکید کرد تمامی دیدارهای مقامات کاراکاس با واشنگتن با اجازه او صورت گرفته است.

مادورو مذاکرات مقام‌های ونزوئلا با آمریکا را تایید کرد
کد خبر: 332721
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ۱۱:۳۱:۵۰

اعتمادآنلاین| «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به گزارش رسانه‌های آمریکایی مبنی بر تماس‌های محرمانه واشنگتن با رئیس شورای قانون اساسی ونزوئلا، تأکید کرد که «برای چندین ماه» است که مجوز تماس و ارتباط با دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را به منظور بهبود روابط با واشنگتن، صادر کرده است.

دوشنبه هفته جاری، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مدعی شد که آمریکا در ادامه تلاش‌هایش برای خلع نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، «ارتباطات محرمانه‌ای» را با «دیوسدادو کابلو» رئیس شورای قانون اساسی و برخی دیگر از اعضای ارشد حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا ایجاد کرده است.

شبکه «سی بی سی» کانادا در این خصوص گزارش کرد، ترامپ روز گذشته در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت که دولت وی «در سطح بسیار عالیرتبه» با نمایندگان مختلفی از ونزوئلا در گفت‌وگو است اما حاضر به ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه نشد.

طبق این گزارش، مادورو نیز ساعاتی بعد از این اظهارات ترامپ تصریح کرد که مدت‌هاست که گفت‌گوها میان مقامات عالیرتبه دولت او و دولت آمریکا در جریان است.

وی ضمن تأکید بر اینکه مذاکرات میان نمایندگان ونزوئلا و آمریکا تحت مجوز «مستقیم» وی صورت می‌گیرد، گفت:‌«ما نشست‌های محرمانه‌ای در مکان‌های محرمانه با افراد محرمانه‌ای که هیچ‌کس از آنها اطلاعی ندارد، داشته‌ایم. مطمئن باشید که تماس‌هایی صورت گرفته است و ما به این تماس‌ها ادامه می‌دهیم».

با این حال، رئیس‌جمهور ونزوئلا تصریح کرد که نمی‌تواند جزئیاتی درباره مقاماتی که با دولت ترامپ در تماس هستند، ارائه دهد اما می‌تواند بگوید که هدف این مذاکرات، «عادی‌سازی (روابط) و حل این نزاع» میان دو کشور است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها