کد خبر: 332817
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ۱۳:۲۵:۲۰
| |

دعوت کمیته المپیک روسیه از سباستین کو

کمیته المپیک روسیه از رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی دعوت خواهد کرد تا در مراسم سالروز میزبانی مسکو در المپیک 1980 شرکت کند.

دعوت کمیته المپیک روسیه از سباستین کو
کد خبر: 332817
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ۱۳:۲۵:۲۰

اعتمادآنلاین| ‌ کمیته المپیک روسیه اعلام کرد قرار است از سباستین کو رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی برای چهلمین سالروز میزبانی مسکو در المپیک دعوت کند.

سباستین کو در المپیک 1980 موفق شد در ماده 1500 متر به مدال طلا دست پیدا کند. در زمان ریاست کو، فدراسیون دوومیدانی روسیه در نوامبر سال 2015 به دلیل رسوای‌هایی دوپینگ محروم و این تعلیق برای یازدهمین بار در ماه ژوئن تمدید شد. روسیه متهم به برنامه طراحی شده برای پوشش دوپینگ‌های ورزشکاران شد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به رئیس کمیته المپیک این کشور دستور داد تا آنها مطمئن شوند فدراسیون جهانی دوومیدانی تعلیق روسیه را تا المپیک 2020 برمی‌دارد اما کو و مسئولان فدراسیون جهانی هیچ علامتی را برای برطرف کردن این مشکل نشان ندادند.

ویتالی سمیرنوف رئیس افتخاری کمیته المپیک روسیه در این باره با TASS گفت: من مطمئنم دعوت‌نامه‌ها به همه فدراسیون‌های ورزشی ارسال می‌شود و نباید تبعیضی صورت بگیرد. علاوه براین سباستین کو مدال‌آور المپیک مسکو بوده و قطعا دعوت‌نامه را دریافت خواهد کرد.

براساس اعلام این مقام مسئول، مراسم سالروز میزبانی مسکو در المپیک قرار است به مدت 3 هفته قبل از المپیک 2020 توکیو برگزار شود. مقامات کمیته بین‌المللی المپیک نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها