کد خبر: 333339
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ۱۳:۳۳:۵۸
| |

مشکلات بلیت فروشی الکترونیک

تعدادی از دیدارهای هفته اول نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در حالی برگزار شد که مشکلات در گیت‌های ورودی و فروش بلیت الکترونیک کاملا نمایان بود.

مشکلات بلیت فروشی الکترونیک
کد خبر: 333339
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ۱۳:۳۳:۵۸

اعتمادآنلاین| ‌ فدراسیون فوتبال ایران با همکاری سازمان لیگ برای لیگ نوزدهم و برگزاری آن شرایط ویژه‌ای در نظر گرفت و حتی کار تا توقف برگزاری مسابقات در راستای رسیدن به استانداردهای لازم برای ورزشگاه‌ها نیز پیش رفت. گیت‌گذاری در محل ورودی تماشاگران به ورزشگاه‌ها، شماره‌گذاری صندلی‌ها و فروش بلیت الکترونیک از جمله شرایط نهادهای فوتبالی و الزام آنها به باشگاه‌ها برای آغاز مسابقات بود.

سرانجام هفته اول مسابقات پس از کش و قوس‌های فراوان از روز گذشته (پنجشنبه) آغاز شد و امروز (جمعه) نیز ادامه خواهد داشت. این درحالی است که در بازی افتتاحیه که به میزبانی ورزشگاه آزادی و دیدار دو تیم پرسپولیس و پارس جنوبی جم برگزار شد، مشکل فروش بلیت الکترونیک و بسته بودن گیت‌های ورودی تازه جا گذاشته شده، رخ نمود.

این روند سبب معطلی چند ساعته هواداران زیر نور آفتاب و اعتراض آنها برای ورود به ورزشگاه نیز شد تا مشخص شود ورزشگاه بزرگ پایتخت کشور هنوز به استانداردهای لازم نرسیده است.

پیش از این «حسن کریمی» رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در این باره گفته بود که مراجعه تعداد زیاد تماشاگران به ورزشگاه آزادی بدون در اختیار داشتن بلیت و کارت ملی سبب بی‌نظمی و ازدحام در ورود سایر تماشاگران داری بلیت الکترونیک شد. زیرا بیش از 10 هزار نفر از طریق سایت اقدام به خرید بلیت الکترونیک کرده بودند. ولی تعداد زیادی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه، این مهم را اجرا نکرده و بیش از 20 هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند.

همچنین «علی اصغر انتظار» مدیر پروژه گیت‌های الکترونیک ورزشگاه آزادی امروز جمعه در گفت‌وگویی اظهار داشت: پیش از این اعلام کرده بودیم که تماشاگرانی که بلیت نخریدند یا کارت ملی ندارند به ورزشگاه نیایند ولی خیلی از تماشاگران بدون تهیه بلیت الکترونیک وارد ورزشگاه شدند که سبب بی‌نظمی شد.

وی گفت: سامانه فروش بلیت الکترونیک روز قبل از بازی افتتاحیه لیگ آماده شد تا مردم بتوانند برای خرید بلیت اقدام کنند و امیدواریم مشکلات آن برای هفته دوم برطرف شود.

وی درباره اینکه آیا این پروژه برای دیگر ورزشگاه‌های ایران از طریق آنها انجام شده است یا خیر؟ گفت: این پروژه برای ورزشگاه آزادی انجام شد و مسئولان ورزشگاه‌های فولاد خوزستان و امام رضا مشهد نیز برای اجرای آن با ما گفت‌وگو کردند. اما از اینکه آیا در رقابت‌های پیش روی در دیگر شهرها فروش بلیت الکترونیک انجام می شود یا خیر، اطلاعی ندارم.

این مقام مسئول با اشاره به ایرادی در سامانه فروش وجود دارد و هر فردی می‌تواند با کارت ملی چند بار بلیت خریداری کند، گفت: این ایراد را قبول داریم و نیاز است به صورت پیوسته در این باره فرهنگ‌سازی شود. البته افراد زیر 15 سال که کارت ملی ندارند، می‌توانند با شناسنامه‌های خود که دارای کد است اقدام به خرید بلیت الکترونیک کنند. ولی اتباع خارجی بدون کارت ملی و شناسنامه امکان خرید بلیت ندارند و به دنبال پیدا کردن راهکار هستیم.

انتظار تاکید کرد برای مرحله دوم این پروژه دوربین‌های چهره‌خوان را طراحی کردند تا در مبادی ورودی گیت‌ها نصب شده و از ورود افراد با کارت ملی دیگران جلوگیری شود.

او خاطرنشان کرد: رسیدن به استانداردهای بین‌المللی فروش بلیت و استقرار هوادار و تماشاگر در صندلی‌های خود به فرهنگ‌سازی بیشتر در ذهن و فکر آنها نیاز دارد.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها