کد خبر: 334082
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۱:۴۲:۱۳
| |

سامانه گنبد آهنین در شمال سرزمین‌های اشغالی مستقر شد

اسرائیل از بیم حملات انتقام‌جویانه ارتش سوریه در واکنش به حمله هوایی شنبه‌شب این رژیم به مناطقی در حومه دمشق، سامانه پدافندی موسوم به «گنبد آهنین» را در شمال فلسطین اشغالی مستقر کرده است.

سامانه گنبد آهنین در شمال سرزمین‌های اشغالی مستقر شد
کد خبر: 334082
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۱:۴۲:۱۳

اعتمادآنلاین| ارتش رژیم صهیونیستی، شنبه‌شب حملات هوایی به اهدافی در حومه دمشق، پایتخت سوریه را تایید کرد و مدعی شد که هدف از این عملیات خنثی کردن عملیات علیه اسرائیل از سوی ارتش سوریه و همپیمانانش انجام شد.

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل در یک رشته توییت‌هایی نوشت: جنگنده‌های ارتش سوریه حملاتی علیه برخی اهداف در روستای «عقربا» در جنوب شرق دمشق انجام داد که هدف از آن، خنثی کردن حملاتی از خاک سوریه علیه اهداف اسرائیلی بوده است.

از سوی دیگر به دنبال حمله هوایی شنبه‌شب اسرائیل به حومه دمشق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در توییتر، ادعاهای تکراری و نخ‌نمای خود علیه ایران و محور مقاومت را تکرار کرد و اظهار داشت: «به نیروهای‌مان دستور داده‌ایم که برای همه سناریوها آماده شوند.»

در همین حال، رسانه‌‌های عبری‌زبان گزارش دادند که ارتش اسرائیل به منظور جلوگیری از هرگونه پاسخ احتمالی به حمله اخیر این رژیم به سوریه، سامانه‌های پدافندی «گنبد آهنین» را در شمال فلسطین اشغالی مستقر کرده است.

روزنامه «جروزالم پست» نوشت: ارتش اسرائیل سامانه‌های پدافندی را از بیم پاسخ سوریه و همپیمانانش به حمله اخیر به روستای عقربا در حومه دمشق، مستقر کرده است و تمامی گردان‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند.

در حالی‌که هنوز رژیم صهیونیستی در حال نمایش حملات هوایی بی‌نتیجه خود به حومه دمشق بود، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از ارتش این کشور گزارش داد که پدافند هوایی سوریه «بیشتر موشک‌های متخاصم» را سرنگون کرده است.

یک منبع نظامی گفت: «رأس ساعت 23:30 دقیقه شنبه‌شب به وقت محلی، اهداف مهاجم از آسمان جولان اشغالی به اطراف دمشق شلیک شد که بلافاصله پدافند هوایی ارتش، موشک‌های متجاوز اسرائیلی را پیش از آن که به هدف برخورد کند، منهدم کرد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها