کد خبر: 334599
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۴:۴۶:۰۰
| |

بازدید از موزه هلند در ایران تا نهم شهریور رایگان شد

رئیس کل موزه ملی ایران با اشاره به پایان نمایشگاه موزه‌ درنتس در این موزه هلند در ایران، گفت: علاقمندان می توانند، به صورت رایگان تا نهم شهریورماه جاری اثر هنری ونگوگ و مومیایی طبیعی 2300 ساله مرد اکسلورموند را تماشا کنند.

بازدید از موزه هلند در ایران تا نهم شهریور رایگان شد
کد خبر: 334599
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۴:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| جبرییل نوکنده در خصوص تمدید زمان برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد: با نزدیک شدن به پایان این رویداد بزرگ فرهنگی و برای تسهیل در بازدید، علاقمندان می توانند به صورت رایگان تا نهم شهریور 1398 از این نمایشگاه دیدن کنند.

او در خصوص میزان آمار بازدید این نمایشگاه نیز گفت: از نخستین روز گشایش تاکنون 60 هزارو 100 نفر از این نمایشگاه بازدید کرده اند که از میان آن ها 58 هزارو 849 نفر ایرانی و باقی مربوط به سایر ملل بوده اند.

این نمایشگاه که معرفی پنجاه هزارسال فرهنگ و تمدن هلند بود، دهم مهرماه 1397 با حضور «یاپ ورنر» سفیر هلند در تهران، «سید علی پاکدامن» مدیر کل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه و«سیدمجتبی حسینی»معاون امور هنری و روسای دو موزه گشایش یافت.

این نمایشگاه دربرگیرنده 331 ظرف سفالی و فلزی، ابزار سنگی، زیورآلات، مومیایی طبیعی انسان، تابلو نقاشی و سفال قرون 19 و 20 در سه بخش باستان‌شناسی، سفال و نقاشی‌های قرن نوزده و بیست هلند است.

از مهمترین آثار نمایشگاه که بسیار مورد توجه بازدید کنندگان بود می توان به مومیایی طبیعی 2300 ساله مرد اکسلورموند از دوره آهن و لیتوگرافی« بر دروازه ابدیت»از ونسان ونگوگ اشاره کرد. از این لیتوگرافی تنها شش نسخه در سایر موزه های جهان وجود دارد. وجه تمایز این نسخه دست‌خط ون‌گوگ است که در زیر اثر عنوان تابلو «بر دروازه ابدیت» را نوشته است.

موزه درنتس در شهر آسن، استان درنته در شمال هلند قرار دارد و با بیش از 160 سال قدمت، مجموعه هایی از آثار دوره های پیش از تاریخ تا هنر معاصر را در خود گردآورده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها