کد خبر: 335077
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۵:۵۹:۰۰
| |

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی:

رضایت ایثارگران باید در رأس امور باشد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: لازم است در تأمین نیازهای حوزه درمان ایثارگران دقت و کوشش به خرج دهید تا با توجه به تحریم‌های موجود مشکلی در زمینه ارتز و پروتز و ویلچر ایثارگران به وجود نیاید.

رضایت ایثارگران باید در رأس امور باشد
کد خبر: 335077
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۵:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی در جلسه مجمع عمومی سالیانه شرکت متد ضمن تقدیر از زحمات هیات‌ مدیره و کارکنان این شرکت با اشاره به اهمیت موضوع درمان ایثارگران افزود: موضوع تولید ارتز و پروتز مورد نیاز جانبازان برای جایگزینی نمونه‌ های خارجی همواره باید مدنظر شرکت متد باشد و در این زمینه از افراد نخبه و طرح‌های قابل قبول استفاده شود.

او تأکید کرد: خدمات ارائه شده در این خصوص باید همیشه رو به رشد باشد و لازم است موضوع تولید را برای جایگزینی نمونه‌های خارجی همواره در نظر داشته باشید و در این زمینه از افراد نخبه و طرح‌های قابل قبول استقبال کنید.

رضایت ایثارگران باید در رأس امور باشد و در این راستا لازم است تقویت منابع انسانی، استفاده از نیروی کارآمد، چابک سازی نیروی انسانی و جانشین‌پروری مورد توجه مدیران باشد.


نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری سال به عنوان «رونق تولید»، گفت: فعالیت‌های مجموعه باید بر اساس برنامه و طبق قانون و اساسنامه انجام شود.

برای جلوگیری از هرگونه مشکل باید نظارت در همه زیرمجموعه‌ها مدنظر باشد و حسابرسی داخلی شرکت تقویت شود.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر لزوم صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها تأکید کرد و گفت: بهره‌برداری و استفاده مطلوب از امکانات موجود و ساماندهی وضع موجود خود از مصادیق صرفه‌جویی است که باید همواره مورد توجه باشد.


ایرج عربی نایب رئیس و مدیرعامل شرکت متد نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اهم اقدامات این شرکت در سال 1397 پرداخت و گفت: شرکت متد با دارا بودن 30 مرکز درمانی در سراسر کشور شامل 10 بیمارستان روان‌پزشکی، 10 درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی، 5 مرکز ارتز و پروتز، 2 مرکز تصویربرداری، کلینیک ریه و امداد آمبولانس با اقدامات شبانه‌روزی در تلاش است تا گوشه‌ای از آلام جامعه ایثارگری را التیام بخشد.


او افزود: در سال 1397 اقدامات توسعه‌ای و زیرساختی در بیمارستان‌ها و مراکز با اعتباری بیش از 100 میلیارد ریال انجام شده که شامل ساخت اورژانس و داروخانه بیمارستان جنت شیراز، تکمیل فرایند عمرانی بیمارستان فجر تبریز، افزایش 60 تخت بستری در بیمارستان‌های ایثار اردبیل و نیایش تهران و بازسازی درمانگاه شاهد تهران است. همچنین حدود 60 میلیارد ریال نیز جهت تجهیز و به‌روزرسانی تجهیزات موجود در این مراکز هزینه شده است.


مدیرعامل شرکت متد با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ملت ایران در سال 1397 گفت: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که جهت تأمین اقلام مورد نیاز ارتز، پروتز و ویلچیر به وجود آمد این شرکت با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات رییس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران با حمایت از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به ساخت برخی از اقلام مورد نیاز در این زمینه کرد و در همین راستا این شرکت موفق به تولید 30 درصد از نیاز ارتز، پروتز و ویلچیر از طریق تولید داخل شده و از هدر رفت ارز جلوگیری کرده است.


عربی افزود: از آنجایی که اعمال تحریم‌ها باعث شد بسیاری از کمپانی‌های مطرح خارجی و نمایندگی‌های انحصاری آن در ایران از همکاری و تأمین اقلام ضروری خودداری نمایند این شرکت جهت اخذ 5 نمایندگی از کمپانی‌های مطرح دنیا اقدام کرد که این امر باعث صرفه‌جویی ارزی از 40 تا 400 درصد در اقلام مختلف خواهد شد.


او گفت: شرکت متد در سال 97 در بخش ارتز و پروتز موفق به ارائه خدمت به بیش از 8850 نفر از جانبازان معزز با معادل ریالی 250 میلیارد ریال شده است، همچنین در سایر مراکز به بیش از 60 هزار نفر از جامعه ایثارگری ارائه خدمت شده است. در حال حاضر بیش از 800 تخت روان‌پزشکی در سراسر کشور پذیرای عزیزان ایثارگری است که از آسیب‌های ناشی از موج انفجار رنج می‌برند.


در پایان صورت‌های مالی و گزارش موسسه حسابرسی مفید راهبر از شرکت متد در سال 1397 قرائت شد که بر اساس آن شرکت متد موفق به کسب عنوان مطلوب بدون بند تکلیفی برای سال 1397 شد. همچنین حضور اعضای هیات‌مدیره شرکت متد برای یک سال دیگر در این سمت تمدید شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها