کد خبر: 335291
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۱:۲۹:۲۱
| |

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

هم‌ترازی بین داوطلبان نظام قدیم و جدید در کنکور رویه‌ای منطقی بود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که اقدام سازمان سنجش در تهیه سوالات مشترک نظام جدید و نظام قدیم در کنکور 98 کاری علمی و منطقی بوده که با هم‌ترازی صورت گرفته حتی تراز داوطلبان نظام قدیم هم افزایش پیدا کرد.

هم‌ترازی بین داوطلبان نظام قدیم و جدید در کنکور رویه‌ای منطقی بود
کد خبر: 335291
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۱:۲۹:۲۱

اعتمادآنلاین| ‌ میرحمایت میرزاده در واکنش به اعتراضات برخی از داوطلبان نظام قدیم کنکور 98 به سوالات مشترک با نظام جدید در کنکور امسال، اظهار کرد: با توجه به نامه‌ها و پیامک‌های رسیده به نمایندگان، کمیسیون آموزش جلسه‌ای را با حضور رییس سازمان سنجش برای بررسی دلیل طراحی سوالات مشترک نظام قدیم و جدید برگزار کرد. توضیحات آنها این بود که این کار علمی بوده و هم‌ترازی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آقای خدایی با دلایل، آمار، ارقام و به تفکیک رشته‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها توضیحاتی را ارائه داد و تاکید بر این بود که هم‌ترازی صورت گرفته است، کاری که براساس شاخص‌ها و اصول علمی انجام شده. توضیحات آنقدر دقیق بود که در کمیسیون‌ معترضی نداشت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان گفت که غیر از هم‌ترازی و تهیه سوالات مشترک راه دیگری برای داوطلبان نظام قدیم وجود نداشت البته که بیشتر اعتراضات مربوط به رشته‌های تجربی بود که باید برای آن فکر دیگری شود ولی در نهایت کار صورت گرفته غیرعلمی، غیرمنطقی و غیرقانونی نبوده و بعید است که نتایج تغییر کند.

کنکور 98 با سوالات مشترک بین داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید برگزار شد که این موضوع اعتراضاتی را بین داوطلبان نظام قدیم به وجود آورده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها