کد خبر: 335632
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ۱۴:۴۶:۲۷
| |

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور:

برخی منتقدان دولت با سیاست‌های رسانه های معاند همراهی کردند

وزیر کشور، با ابراز تاسف از اینکه عده ای در داخل کشور در امتداد سیاست رسانه های معاند گام بر می دارند،‌گفت: این عده به دلیل ناآگاهی و رقابت های غلط سیاسی و تفسیرهای نادرست کشور را با مشکلاتی مواجه می کنند که باید مواظب بود و اجازه نداد به راه  و مرام امام و شهدا خدشه وارد شود.

برخی منتقدان دولت با سیاست‌های رسانه های معاند همراهی کردند
کد خبر: 335632
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ۱۴:۴۶:۲۷

اعتمادآنلاین| وزیر کشور با بیان اینکه دولت به مفهوم ادبیات سیاسی آن هیچگاه در ایران به منصه ظهور نرسید، گفت: مقبولیت و مشروعیت دولت‌ها هدیه امام راحل (ره) و نظام جمهوری اسلامی به مردم ایران است که باید قدردان آن بود.


عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در تالار اجتماعات مصلای امام خمینی تبریز، افزود: اگر تاریخ ایران را به سه دوره پیش و پس از انقلاب مشروطه و پس از انقلاب اسلامی تقسیم بندی کنیم، بدون تردید مفهوم واقعی دولت به معنی خاص و ارکان حکومتی به معنی عام پس از انقلاب اسلامی و به برکت دوراندیشی های امام خمینی (ره) و همراهی مردم پدید آمد.

بخش هایی از اظهارات وزیر کشور به شرح زیر است:

*در سال های قبل از مشروطیت تمام دولت با زور و خرید املاک مردمی روی کار آمده و به هیچ عنوان جایگاه مردمی نداشتند و در سال های پس از مشروطیت نیز دولت هایی با رنگ و لعاب مقبولیت و مشروعیت روی کار می آمدند که آنها نیز پوسته ای از این ویژگی را داشتند و مردم ایران انتخاباتی آزاد و واقعی را هیچ گاه تجربه نکردند.

* دولت ها در این دوران خفقان و استبدادی همواره به دنبال چپاول و غارت اموال مردم بودند که به همین دلیل به نوعی فرهنگ ضد دولت بر کشور حاکم بود و در آن منابع مردم و دولت ها همیشه در تضاد یکدیگر بود.

*وقوع انقلاب اسلامی در سال 1357 طلیعه ای نوین در تاریخ سیاسی ایران است که طی آن امام راحل به دولت هم مشروعیت و هم مقبولیت عمومی دادند و ایشان توانستند رابطه متضاد ملت با دولت ها را به رابطه ای همسان و همگام تبدیل کنند.

* مفهوم واقعی دولت پس از انقلاب اسلامی در ایران تحقق یافت، تداوم این شرایط زمانی است که بتوانیم کارآمدی دولت و رضایت مندی مردم را محقق کنیم چه بسا در غیر این صورت به اهداف عالی انقلاب و آرمان های امام و شهدا و منویات مقام رهبری نخواهیم رسید.

*(با یادآوری هجمه های روزافزون رسانه های بیگانه علیه جمهوری اسلامی و نظام سیاسی حاکم بر ایران): در این حملات روزانه نه افراد خاص بلکه نهادهای مملکت از جمله دولت، مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضائی و سپاه و نیروهای مسلح همواره مورد هجمه قرار دارند تا بدین طریق اذهان عمومی ملت تحریف شده و بی اعتمادی مردم نسبت به نظام حاصل شود.

*( با ابراز تاسف از اینکه عده ای در داخل کشور در امتداد سیاست رسانه های معاند گام بر می دارند): این عده به دلیل ناآگاهی و رقابت های غلط سیاسی و تفسیرهای نادرست کشور را با مشکلاتی مواجه می کنند که باید مواظب بود و اجازه نداد به راه و مرام امام و شهدا خدشه وارد شود.

*هفته دولت فرصتی مغتنم برای بررسی عملکردها، ارایه گزارش کار و تجدید میثاق با شهدا بر حول محور گام برداشتن برای تقویت مقبولیت و مشروعیت و نیز کسب اعتماد عمومی و جلب مشارکت مردمی است که باید نقاط ضعف، منابع و امکانات کشور را بازنگری و برای تقویت بیشتر آن برنامه ریزی کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها