کد خبر: 335689
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ۱۷:۴۰:۰۴
| |

فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا:

مذاکره تنفس مصنوعی برای سیاست های شکست خورده آمریکاست

فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا، با اشاره به شکست سیاست های آمریکا در قبال ایران، گفت: ترامپ به دلیل فشارهای موجود در پی توجیه سیاست های غلط خود است و مذاکره تنفس مصنوعی برای این سیاست های شکست خورده است.

مذاکره تنفس مصنوعی برای سیاست های شکست خورده آمریکاست
کد خبر: 335689
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ۱۷:۴۰:۰۴

اعتمادآنلاین| فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا، درباره مذاکره بین ایران و آمریکا در مقطع زمانی کنونی گفت: مذاکره برای جمهوری اسلامی موضوع ناآشنایی نیست و در دوره ریاست جمهوری اوباما تعداد ساعاتی که وزرای خارجه ایران و آمریکا مذاکره کردند، رکورد زد و ایران نشان داده است که اگر فرصت مذاکره ای به وجود آید از این فرصت و حتی فرصت های ناموجود برای مذاکره هم استفاده می کند.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به غیرطبیعی بودن دوقطبی های به وجود آمده درباره مذاکره گفت: طی سالیان گذشته هر زمان فرصت مذاکره ای بوده ایران از آن استفاده کرده اما درباره وضیعت فعلی نکته قابل توجه این است که سیاست های دولت ترامپ درباره جمهوری اسلامی زیر سوال رفته و این سیاست ها جواب نداده است.

ایزدی در ادامه به نقل از «ویلیام برنز» قائم‌ مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این مقام آمریکایی معتقد است سیاست خارجی ترامپ فروپاشی و یا تسلیم کامل است. وی افزود: واقعیت امر آن است که جمهوری اسلامی سرنگون نشده و سیاست تسلیم کامل هم محقق نشده است. ایران نه تنها امتیاز جدیدی نداده است بلکه با سرعت خفیفی هم در مسیر پس گرفتن امتیازات پیشین است.


کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اینکه سیاست دولت ترامپ نسبت به ایران جواب نداده است، ادامه داد: این ناکامی سیاست های آمریکا را زیر سوال برده و برخی جریان های صهیونیستی دولت ترامپ را به دلیل اتخاذ آن ها مورد نقد قرار می دهند. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران قدرتمندانه پهپاد آمریکایی را مورد هدف قرار می دهد، به دولت ترامپ هم امتیاز نمی دهد، نقدهایی از این دست هم بین دموکرات ها و هم برخی جمهوری خواهان خارج از دولت ترامپ و حتی بین برخی از نهادهای صهیونیستی وجود دارد.


ایزدی با اشاره به اینکه دولت ترامپ به دلیل فشارهای موجود در پی نوعی توجیه سیاست های غلط خود است، گفت: صحبت از مذاکره توسط این دولت مورد سواستفاده قرار می گیرد و این تصور پیش می آید که فشار نتیجه داده و به همین دلیل ایران موافق مذاکره است.

وی تاکید کرد: صحبت از مذاکره در مقطع کنونی هزینه زاست و هزینه آن ایجاد فضا و تنفس مصنوعی برای سیاست های غلط و درحال شکست دولت ترامپ است.


کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به نگرانی ها درباره از دست رفتن فرصت مذاکره تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی دولت سال هاست با استراتژی گفت وگو در جهان شناخته شده است و آمریکا هم می داند که اگر فرصت واقعی مذاکره را فراهم کند ایران هم استفاده خواهد کرد اما تکرار موضوع مذاکره اشتباه است.


وی همچنین درباره برجسته شدن خبر مواجهه احتمالی مقامات ایران و آمریکا هم گفت: این موضوع برای فراهم ساختن همین فضای مذاکره در رسانه های مختلف برجسته شد. مذاکره در برهه کنونی معقول نیست و باید ثابت کنیم که سیاست آمریکا در قبال ایران شکست خورده تا این سیاست با اجماع و قبول شکست در کاخ سفید عوض شود. ایزدی با اشاره اینکه تغییر سیاست های آمریکا ممکن است گفت: البته برخی سخنان ممکن است این تغییر را عقب بیندازد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها