کد خبر: 335815
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۰:۴۰:۳۰
| |

مربی تیم ملی دو و میدانی:

رکوردهای دو و میدانی‌کاران در قهرمانی باشگاه‌ها مطلوب نبود

مربی تیم ملی دو و میدانی گفت: رکوردهای بدست آمده از سوی دو و میدانی کاران در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور مطلوب نبود و انتظارات برآورده نشد.

رکوردهای دو و میدانی‌کاران در قهرمانی باشگاه‌ها مطلوب نبود
کد خبر: 335815
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۰:۴۰:۳۰

اعتمادآنلاین| ‌ «هادی سپهرزاد» امروز (جمعه) درباره مرحله نخست رقابت های دو و میدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور افزود: درست است که تعداد باشگاه‌های شرکت کننده در این مسابقات بیش از دوره‌های گذشته بود اما رقابت عادلانه‌ای بین تیم‌های شرکت کننده را شاهد نبودیم.


وی دلیل این موضوع را دخالت در بستن تیم‌ها عنوان کرد و افزود: هنگامی که در بستن تیم‌ها به صورت مستقیم دخالت می‌شود و ورزشکاران مطرح را به صورت هدفمند به عضویت تیم یا تیم‌های خاصی در می‌آورند این وضعیت به وجود می‌آید.
این مربی دو و میدانی با اشاره به اینکه نگاه مسئولان باشگاه‌های حاضر در لیگ دو و میدانی کشور به این مسابقات ورزشی نیست، عنوان کرد: باشگاه‌های جدیدی که دراین رقابت ها شرکت کرده‌اند تمامی به لحاظ مالی توانمند و از قطب‌های اقتصادی کشور هستند اما از آنجا که تمرکز آنان فقط بهره‌برداری اقتصادی است توجهی به دیگر ابعاد این مسابقات به ویژه رقابت ورزشی ندارند.


به گفته وی شاهد مدعی رکوردهای بدست آمده در این رقابت‌ها است، به جز 2 ماده در سایر مواد رکوردها نسبت به دوره های قبل در سطح بسیار پایین‌تری قرار دارد.


مربی «بهنام شیری» در مسابقات قهرمانی آسیا 2019 دوحه که موفق به کسب مدال نقره در پرتاب دیسک شد ادامه داد: اگر هدف کمک به دو و میدانی و توسعه آن است باید باشگاه‌های توانمند اقتصادی بر روی این رشته سرمایه‌گذاری کرده و با جذب مربی نسبت به استعدادیابی اقدام و با پرورش آنان در لیگ شرکت کنند.


به ادعای وی قهرمانی که با حضور تمامی ملی پوشان تیم ملی در یک تیم باشگاهی بدست می آید دلچسب و ماندگار نیست از طرفی با این شیوه، انگیزه را از سایر تیم‌ها می‌گیریم.


به گفته وی در رویه فعلی فقط می توان گفت این رقابت‌ها نمایش قدرت از شرکت باشگاه‌های اقتصادی در لیگ دو و میدانی است و نام دیگری نمیتوان به آن نهاد.


سپهرزاد با اشاره به شرکت تیم‌های سپاهان و مس کرمان برای نخستین بار در این رقابت‌ها، اظهار داشت: حضور این تیم‌ها را در لیگ دو ومیدانی کشور به فال نیک می‌گیریم اما همانطور که عنوان شد مسئولان این تیم‌ها تیم داری دراین رشته را باید از رده‌های سنی و پایه آغاز کنند.


وی درباره نقاط قوت لیگ امسال نیز گفت: با افزایش تعداد باشگاه‌ها دیگر ورزشکاری بدون تیم نماند و این از نقاط قوت لیگ است اما از طرف دیگر تعداد زیادی از ورزشکاران نیز به دلیل دخالت در امور باشگاه‌ها در این رقابت‌ها شرکت نداشتند.

مرحله نخست رقابت‌های دوو میدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش مردان بیست وهفتم مردادماه آغاز و 2 روز به طول انجامید.


در بیست و سومین دوره این رقابت‌ها 170 ورزشکار از باشگاه ها آسان پرداخت، نفت تهران، فولاد مبارکه سپاهان، دانشگاه یزد، دوو میدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور، مس کرمان، مس سونگون، پلیمر خلیج فارس خرم آباد، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه آزاد، شهدای نزاجا و مقاومت تهران در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران با یکدیگر مصاف کردند و در پایان تیم آسان پرداخت عنوان قهرمانی را کسب کرد.


تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و مس سونگون نیز عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها