کد خبر: 336007
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۶:۰۱:۳۲
| |

مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمرانی و توسعه شهری وزیر کشور مطرح کرد:

اشتغالزایی دولت برای مهاجرت معکوس در شهرها و روستاها

معاون عمرانی و توسعه شهری وزیر کشور با بیان حمایت دولت از تولیدکنندگان گفت: دولت برای مهاجرت معکوس روستاها و شهرها اشتغالزایی می‌کند و یکی از مصادق اشتغالزایی تولید صنایع دستی است.

اشتغالزایی دولت برای مهاجرت معکوس در شهرها و روستاها
کد خبر: 336007
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۶:۰۱:۳۲

اعتمادآنلاین| مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمرانی و توسعه شهری وزیر کشور روز جمعه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی بیان کرد: دولت اخیرا روی شهرها و روستاهای کارآفرین دارد کار می‌کند و همه تلاش بر این است در روستاها و شهرهای کوچک که میل مهاجرتشان زیاد است، با اشتغالزایی که یکی از مصادیقش صنایع دستی است، مهاجرت معکوس را شاهد باشیم.


معاون وزیر کشور با قدردانی از تلاش رییس سازمان میراث فرهنگی و وزیر پیشنهادی دولت، دوره وی در میراث فرهنگی را دوره‌ای پویا در حوزه گردشگری و صنایع دستی توصیف و ابراز امیدواری کرد مونسان در صورت کسب رای اعتماد از مجلس، در بحث طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری با سازمان دهیاریها و شهرداری‌ها بیشتر همکاری داشته باشد.


جمالی نژاد با بیان اینکه همه نقاط کشور ما آثار زیبا دارد، گفت: چرا نباید در مدارس هنر دستی آموزش دهیم؟ چرا بچه هایمان باید مدرک گرا باشند؟ چرا نباید صنایع دستی را بیاموزند و از همان کودکی با مهارت‌های صنایع دستی آشنا شوند.


معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور صنایع دستی را تنها هنری دانست که مغازه دو نبش نمیخواهد و می‌توان در منزل کنار خانواده بود و کار کرد و گفت: کار کردن در منزل و کنار خانواده کانون خانواده را نیز گرم‌تَر می‌کند.


جمالی نژاد با بیان اینکه از مشاهده نمایشگاه صنایع دستی واقعا لذت بردم، گفت: زحماتی که در شهرها و استان های مختلف کشیده شده در این نمایشگاه به نمایش در آمده است. اما احساسم این است صرف نمایشگاه نمی‌تواند مشکلاتمان را در رفع کند.


وی اضافه کرد: نباید به همین نمایشگاه ها بسنده کنیم و از این مهارت باید به صورت فراگیر استفاده و در این زمینه فرهنگسازی شود.


معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور تصریح کرد: به اعتقاد من در کنار این زحماتی که کشیده می شود، از همان دوران دبستان بین کودکانمان در دوره های درسی آموزش دهیم و در دانشگاه ها هم صنایع دستی آموزش داده شود.

نمایشگاه ملی صنایع دستی که یکشنبه سوم شهریور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی آغاز به کار کرد تا فردا شب ساعت 20 پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها