کد خبر: 337038
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۳:۴۶:۰۰
| |

رایزنی ظریف و لاوروف در مسکو؛

ظریف: هیچ مذاکره‌ای درباره بازنگری در برجام نمی‌کنیم

وزرای امور خارجه ایران و روسیه درباره مناسبات دوجانبه، آخرین تحولات برجام و اوضاع منطقه در مسکو به گفت‌وگو نشستند.

ظریف: هیچ مذاکره‌ای درباره بازنگری در برجام نمی‌کنیم
کد خبر: 337038
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۳:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته در رأس هیأتی و به همراه «رضا اردکانیان» وزیر نیرو به منظور رایزنی با مقامات روس وارد مسکو شد، بعدازظهر امروز (دوشنبه) با حضور در محل وزارت خارجه روسیه با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در گفت وگو با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که تهران هیچ مذاکره‌ای برای بازنگری در برجام انجام نخواهد داد.

ظریف دیشب در بدو ورود به مسکو در جمع خبرنگاران همکاری‌های دوجانبه، اوضاع سوریه، نشست آستانه در ترکیه، یمن، تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه و تحولات افغانستان را از جمله محورهای گفت‌وگویش با همتای روس برشمرد و عنوان کرد: نمایندگان ویژه جمهوری اسلامی ایران در موضوع افغانستان و یمن و سوریه در هیأت هستند و با همتایان خود گفتگو خواهند کرد.

او گفت: درباره برجام نیاز است دوستان روسی را در جریان آخرین تحولات و گفتگوها در فرانسه قرار دهیم. بلافاصله به چین رفتم و آنها را در جریان آخرین تحولات قرار دادم و امروز که به روسیه آمدم در دیدار با لاوروف دوستان روس را در جریان آخرین تحولات قرار خواهم داد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه با روسیه و چین مواضع مشترکی درباره برجام و بسیاری از تحولات جهانی داریم، تاکید کرد: لازم است این مشورت‌ها را ادامه دهیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین عنوان کرد: ما با روسیه روابط راهبردی داریم و این روابط راهبردی هم براساس همسایگی هم براساس سیاست رهبران دو کشور است که نوعی جدید از روابط را بین دو کشور رقم زدند، هم به دلیل اینکه دولت روسیه در دوران های سخت در کنار ایران بوده و ما با دوستان دوران سخت حتما معامله دیگری خواهیم کرد.

ظریف افزود: روابط با مسکو و پکن با روابط ما با سایر طرف‌های توافق هسته‌ای متفاوت است و به همین دلیل ما بر این باوریم که ایران، روسیه و چین هیچ‌گاه دست از همکاری با یکدیگر پیش از برجام و پس از آن برنداشته‌اند.

او تاکید کرد: بنابراین، ما روسیه و چین را شرکایی می‌دانیم که به ما برای حفظ این توافق کمک کرده‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها