کد خبر: 337141
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۶:۵۷:۲۲
| |

سخنگوی وزارت خارجه ویتنام بیان کرد:

بی‌توجهی چین به نگرانی‌های ویتنام دلیل افزایش تنش‌ها

سخنگوی وزارت خارجه ویتنام گفت: دریای چین جنوبی یک مساله بسیار مهم برای کشورهای حوزه و در سطح بین‌المللی است و اقدامات از سوی چین نیازمند توجه بین‌المللی است.

بی‌توجهی چین به نگرانی‌های ویتنام دلیل افزایش تنش‌ها
کد خبر: 337141
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۶:۵۷:۲۲

اعتمادآنلاین| ‌ به نوشته روزنامه اکسپرس، بی‌توجهی چین به نگرانی‌های ویتنام درباره تحولات جدی در دریای چین جنوبی، باعث شده تا هانوی به سمت تسلیحات آمریکایی سوق یابد که این مساله باعث افزایش تنش بین ویتنام و چین نیز شده است.

ساخت جزایر نظامی شده از سوی پکن در منطقه دریای چین جنوبی باعث بروز نگرانی‌هایی در میان کشورهای جهان شده است. بسیاری از کشورها و سازمان‌ها موضع خود را نشان داده و گفته‌اند که این اقدامات از سوی پکن تهدیدی علیه صلح است. آمریکا گفته، چین سایر کشورهای مدعی مالکیت در دریای چین جنوبی را با ساخت این زیرساخت‌ها و تاسیسات، تهدید می‌کند.

مقام‌های دولت چین در عوض، آمریکا را به تلاش برای ایجاد شکاف بین پکن و سایر کشورها متهم کرده و تاکید دارد که کشورهای غیر منطقه‌ای به تنش‌ها دامن می‌زنند.

در همین حال، ویتنام گفته که حضور سایر کشورها در منطقه را مورد استقبال قرار می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه ویتنام گفت: حضور سایر کشورها در منطقه شامل امور اقتصادی، امنیتی و آزادی رفت و آمد هوایی و دریایی است. به این ترتیب، ویتنام به حمایت از جامعه بین‌الملل نیاز دارد. ویتنام پیوستن سایر کشورها و جامعه بین‌الملل را به حفظ صلح، ثبات و امنیت در منطقه مورد استقبال قرار می‌دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها