کد خبر: 337276
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۱:۴۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

در جلسه رای اعتماد وزرای پیشنهادی چه گذشت؟/ حاجی‌میرزایی و مونسان رای اعتماد گرفتند

نمایندگان مجلس با 200 رای و 163 رای به ترتیب با وزارت حاجی‌میرزایی برای وزارت آموزش‌وپرورش و مونسان برای وزارت میراث فرهنگی موافقت کردند.

در جلسه رای اعتماد وزرای پیشنهادی چه گذشت؟/ حاجی‌میرزایی و مونسان رای اعتماد گرفتند
کد خبر: 337276
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در پایان جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت دو وزیر پیشنهادی دولت، با رای اعتماد نمایندگان، محسن حاجی‌میرزایی به عنوان وزیر آموزش‌وپرورش و علی‌اصغر مونسان به عنوان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، حاجی‌میرزایی با 200 رای موافق، 48 رای مخالف و 7 رای ممتنع به عنوان وزیر آموزش‌وپرورش انتخاب شد.

مونسان هم با 163 رای موافق، 85 رای مخالف و 5 رای ممتنع به عنوان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتخاب شد.

گفتنی است از ساعات اولیه آغاز صحن علنی امروز حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به همراه برخی از اعضای هیات دولت در مجلس حضور یافتند. به جز حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، اسحاق جهاگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، بیژن زنگنه وزیر نفت، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد؛ علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و جمشید انصاری معاون اداری و استخدامی رئیس‌جمهوری او را همراهی می‌کردند.

گردشگری به عنوان یک پیشران در اشتغال و اقتصاد ماست

رئیس‌جمهوری به عنوان اولین سخنران در جلسه امروز مجلس پشت تریبون سبز رنگ قرار گرفت تا هم توضیحاتی درباره تحولات و اوضاع و احوال کشور بدهد و هم از دو وزیر پیشنهادی خود دفاع کند.

او ابتدا با اشاره به این موضوع که دولت مخالف تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بود اما مکلف به تمکین از مجلس بوده است، عنوان کرد: »گردشگری به عنوان یک پیشران در اشتغال و اقتصاد ماست. امروز دو کار بزرگ باید انجام دهیم. اول نباید اجازه دهیم که در شرایط فشار اقتصادی جوان‌ها بیکار بمانند. باید در شرایط تحریم هم بیکاری را کاهش دهیم. دوم محیطی ایجاد شود تا مردم بتوانند در کشور سرمایه‌گذاری کنند.»

روحانی همچنین با بیان اینکه آموزش‌وپرورش بسیار حساس است و معلمان مطالباتی دارند که آقای حاجی‌میرزایی توان تحقق آن را دارد، گفت: «او سابقه معلمی دارد و معتقدم که در دوران ایشان تحول خوبی در آموزش‌وپرورش خواهیم داشت. از مجلس می‌خواهم که به این افراد رای دهد تا کابینه با همه افرادش به کار خود ادامه دهد.»

در ادامه موافقان و مخالفان محسن حاجی‌میرزایی ، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به تحلیل برنامه‌ها و سوابق مدیریتی او پرداختند.

حاجی‌میرزایی: باید با جبر جغرافیایی مقابله کنیم

حاجی‌میرزایی بعد از شنیدن صحبت‌های نمایندگان موافق و مخالف خود و در دفاع از برنامه خود عنوان کرد: « آموزش‌های حافظه‌محور مهارت‌های تراز انسان اسلامی را به حاشیه برده است . بسته‌ها جامعیت لازم را ندارد. کتاب‌ها باید بازنگری و تولید شود. روش‌های آموزشی نباید موجب تشویش فرزندان شود. اضطراب در مدرسه علاقه‌مندی به تحصیل را کاهش می‌دهد.»

او همچنین با تاکید بر این موضوع که مخالف مدارس غیردولتی نسیت درباره لزوم تقویت مدارس دولتی در کشور گفت: «توسعه عدالت آموزشی و برابری‌های آموزشی حق همه مردم است. به عنوان دولت وظیفه داریم که کیفیت مدارس دولتی را ارتقا دهم. باید با جبر جغرافیایی مقابله کنیم.»

به گزارش اعتمادآنلاین ، پس از اتمام دفاعیات وزیر پیشنهادی آموزش و پروش و استماع نظرات برخی نمایندگان درباره او بررسی صلاحیت علی‌اصغر مونسان، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دستورکار مجلس قرار گرفت.

ابتدا موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی به عملکرد حدود دو سال گذشته او پرداختند و نظر خود را درباره برنامه‌های او اعلام کردند.

پس از استماع نظر نمایندگان موافق و مخالف از طرف مونسان او به دفاع از خود پرداخت.

مونسان: گردشگرانی که به ایران می‌آیند سفیران ایران در دنیا خواهند بود

مونسان با تاکید بر این موضوع که تنها کسب‌وکاری که در آینده رشد می‌کند، گردشگری است ، عنوان کرد: «حفاظت و مرمت از بناهای مهم تاریخی و آداب و رسوم و نشان دادن چهره واقعی مردم ایران به دنیا از وظایف مهم این وزارتخانه است.»

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با تاکید بر افزایش ورود گردشگران با اجرای سیاست لغو روادید از طرف برخی از کشورها گفت: «صد درصد گردشگرانی که به ایران می‌آیند سفیران ایران در دنیا خواهند بود و با فرهنگ ما آشنا می‌شوند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها