کد خبر: 337505
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۷:۵۴:۴۵
| |

فنلاند:

امکان اجازه فروش 700 هزار بشکه نفت در روز برای ایران وجود دارد

وزیر امور خارجه فنلاند این احتمال را که بسته پیشنهادی فرانسه به ایران، اجازه صادر کردن 700 هزار بشکه نفت در روز را شامل شود، رد نکرد.

امکان اجازه فروش 700 هزار بشکه نفت در روز برای ایران وجود دارد
کد خبر: 337505
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۷:۵۴:۴۵

اعتمادآنلاین| «پک هاویستو» وزیر خارجه فنلاند تأیید کرد ممکن است به ایران اجازه داده شود 700 هزار بشکه نفت در روز بفروشد.

هاویستو در مصاحبه با روزنامه فایننشال‌تایمز دعوت «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه از «محمدجواد ظریف»، وزیر خارجه ایران برای دیدار در حاشیه اجلاس گروه 7 را اقدامی «بسیار شجاعانه» توصیف کرد.

وزیر خارجه فنلاند مدعی شد ابتکار فرانسه نشان می‌دهد اروپایی‌ها درباره مسئله مربوط به ایران «جدی» هستند.

به نوشته فایننشال‌تایمز هاویستو این احتمال را که بسته پیشنهادی به ایران، اعطای خط اعتباری 15 میلیارد دلاری و اجازه صادر کردن 700 هزار بشکه نفت در روز را شامل شود، رد نکرد.

پیش از این رسانه‌ها از جمله المانیتور خبر داده‌اند فرانسه به دنبال مجاب کردن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به صدور معافیت‌های تحریمی برای برخی از خریداران نفت ایران برای مدت زمان محدود، در ازای برگزاری مذاکرات است.

یک مقام اروپایی که خواسته نامش فاش نشود گفته این پیشنهاد، اعطای مشوق‌های محدود برای مدت زمان محدود و در ازای مذاکرات محدود را شامل می‌شود و هدف آن به محک آزمون گذاردن مذاکره است. او گفت که مقام‌ها معتقد نیستند فشار صرف روی ایران موجب خواهد شد ایرانی‌ها تسلیم شوند.»

گزارش‌ها همچنین حاکی است فرانسه احتمالا به دنبال اعطای نوعی بسته مشوق اروپایی به ایران از جمله راه‌اندازی یک خط اعتباری برای این کشور است. این رسانه مدعی شده ماکرون در جریان گفت‌وگو با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران پیشنهاد راه‌اندازی یک خط اعتباری 15 میلیارد دلاری به عنوان روشی برای جبران کاهش فروش نفت ایران را مطرح کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها