کد خبر: 337512
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۸:۳۴:۴۷
| |

ظریف:

همکاری‌های ایران و روسیه همه‌جانبه و به نفع منطقه است + ویدئو

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه ایران توانسته در 6 سال گذشته یک گفت‌وگوی منظم و دائمی با روسیه داشته باشد، گفت: روابط راهبردی ایران و روسیه به نفع منطقه و صلح و امنیت بین‌المللی است.

همکاری‌های ایران و روسیه همه‌جانبه و به نفع منطقه است + ویدئو
کد خبر: 337512
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۸:۳۴:۴۷

اعتمادآنلاین| محمدجواد ظریف که به مسکو سفر کرده بود، گفت: روابط ایران و روسیه در 6 سال گذشته (دوران ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی) که مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه بود، رشد چشم‌گیری یافته که این روابط در تاریخ مناسبات ایران و روسیه پیش از انقلاب اسلامی و در دوره پس از پیروزی انقلاب نیز سابقه نداشته است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد روابط دو کشور بر اساس منافع مشترک و بر اساس دیدگاه‌های مشترک بین‌المللی بنا شده و این وضعیت در روابط بین دو کشور بی‌سابقه است.

ظریف گفت: امروز همکاری‌هایی که بین ایران و روسیه است چه در سطح دوجانبه چه در سطح منطقه ای و بین المللی در گذشته سابقه نداشته و من معتقدم این همکاری‌ها به نفع منطقه و صلح و امنیت بین‌المللی و حتما به نفع ایران است.

گفتنی است، وزیر امور خارجه ایران شامگاه یکشنبه در ادامه رایزنی‌های بین المللی خود در شرق و غرب جهان وارد مسکو شد.

ظریف دیروز با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد و سپس در کنفرانس خبری حاضر شد و پس از نهار کاری با لاوروف در جمع ایران‌شناسان و سردبیران رسانه‌های روسی حاضر شد؛ سپس شامگاه یکشنبه مسکو را به مقصد تهران ترک کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها