کد خبر: 337594
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۰۹:۳۲:۴۲
| |

ابعاد جدید پرونده توهین نژادپرستانه به لوکاکو

لوکاکو در ساردین آماج حملات نژادپرستانه تماشاگران تیم میزبان بود.

ابعاد جدید پرونده توهین نژادپرستانه به لوکاکو
کد خبر: 337594
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۰۹:۳۲:۴۲

اعتمادآنلاین| ‌ به نقل از فوتبال ایتالیا، یکشنبه شب و در ادامه رقابت های هفته دوم سری آ اینترمیلان در ورزشگاه ساردینیا مهمان کالیاری بود و در پایان توانست با پیروزی 2-1 برابر میزبان خود، 6 امتیازی شود.

گل دوم و پیروزی بخش اینتر در این دیدار را روملو لوکاکو مهاجم بلژیکی و تازه وارد اینتر از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا برای دومین هفته متوالی موفق به گلزنی برای نراتزوری شده باشد. اما لوکاکو در هنگام آماده شدن برای زدن این ضربه مورد حملات نژادپرستانه طرفداران کالیاری قرار گرفت و در این لحظات صدای میمون در سرتاسر ورزشگاه به گوش می‌رسید.

اکنون فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) اعلام کرده که از افراد مسئول در ورزشگاه ساردینیا درخواست کرده با ارائه مدارک مورد نیاز به نهاد انضباطی این فدراسیون، در بررسی این پرونده کمک کنند.

ساردین در سال های اخیر به مکان بدنامی در زمینه شعارهای نژادپرستانه تبدیل شده و پیش از این بازیکنانی نظیر بلیس متوئیدی و سولی مونتاری طعم تلخ این اهانت ها را چشیده اند. آخرین نمونه نیز مویس کین مهاجم فصل گذشته یوونتوس بود که در جریان پیروزی 2-0 تیمش برابر کالیاری در این ورزشگاه (آپریل 2019) بعد از به ثمر رساندن گل دوم هدف توهین های نژادپرستانه قرار گرفت.

البته FIGC در آن پرونده، که بررسی آن حدود یک ماه به طول انجامید، شدت این اهانت ها را بسیار پایین قلمداد کرده و به همین دلیل جریمه ای را برای "روسوبلو" در نظر نگرفته بود. به نظر می‌رسد همانند کین، بررسی پرونده لوکاکو نیز در حدود یک ماه به طول بینجامد.

لوکاکو در بیانیه ای بعد از این مسابقه از "پسرفت" فوتبال در برخورد با موضوعات نژادپرستانه سخن گفته و از نهاد های نظارتی خواستار شدیدترین جریمه ها در این زمینه شده بود.

در روزهای گذشته مارکوس رشفورد، پل پوگبا، کورت زوما و تامی آبراهام همگی هدف توهین های نژادپرستانه قرار گرفته اند و بازگشت دوباره این مسائل به فوتبال، موجب نگرانی بسیاری از افراد حاضر در این ورزش شده است.

منبع: نود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها