کد خبر: 337613
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از عملکرد تیم ملی بسکتبال در جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین

حدادی: باخت در ثانیه‌های آخر تلخ است/ شاهین‌طبع: پورتوریکو از شانس‌هایش استفاده کرد/ مجید صالحی، مربی بسکتبال: شاهین‌طبع از همه ظرفیت‌های بسکتبال ایران استفاده نکرد/ خداحافظی حدادی با تیم ملی بسکتبال/ ایران همچنان برای کسب سهمیه المپیک امیدوار است

تیم ملی ایران در آخرین بازی خود در جام‌جهانی بسکتبال به مصاف اسپانیا رفت و سومین بازی خود در مرحله اول گروهی را نیز با شکست به پایان رساند.

حدادی: باخت در ثانیه‌های آخر تلخ است/ شاهین‌طبع: پورتوریکو از شانس‌هایش استفاده کرد/ مجید صالحی، مربی بسکتبال: شاهین‌طبع از همه ظرفیت‌های بسکتبال ایران استفاده نکرد/ خداحافظی حدادی با تیم ملی بسکتبال/ ایران همچنان برای کسب سهمیه المپیک امیدوار است
کد خبر: 337613
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حضور ایران در جام‌جهانی بسکتبال 2019 و باخت در سه بازی مهم‌ترین اتفاق هفته گذشته بود. هرچند کارشناسان بسکتبال ایران امیدوار بودند تیم ملی بتواند در اولین بازی خود در جام‌جهانی برابر پورتوریکو به برتری برسد، اما در عمل این اتفاق رخ نداد و شاگردان مهران شاهین‌طبع در حالی‌ که 10 امتیاز از حریف پیش بودند بازی را واگذار کردند .

حدادی: باخت در ثانیه‌های آخر تلخ است

حامد حدادی، سنتر تیم ملی بسکتبال ایران، پس از باخت برابر پورتوریکو در لحظات پایانی بازی گفت: در هر سه کوارتر اول بسیار خوب بودیم، اما در کوارتر چهارم شرایط تغییر کرد. تیم حریف با پرس تمام زمین چند بار توپ را از ما گرفت و چند ریباند حمله هم داشتند. باید تلاش کنیم این بازی را فراموش کنیم و به فکر بازی‌های آینده باشیم. ما بهتر شوت زدیم و تنها مشکلی که داشتیم تعداد بالای توپ‌های ازدست‌رفته بود. تنها دلیلی که باعث شکست ما شد لو دادن زیاد توپ بود.

شاهین‌طبع: پورتوریکو از شانس‌هایش استفاده کرد

مهران شاهین‌طبع، مربی تیم ملی بسکتبال ایران، بعد از باخت برابر پورتوریکو گفت: پورتوریکو در دقایق پایانی فشار زیادی به ما وارد کرد. این بازی می‌توانست سرنوشت تورنمنت را برای ما تعیین کند. تیم حریف در دقایق پایانی فشار زیادی به ما وارد کرد. آنها در دقایق پایانی بازی، شانس‌های بهتری داشتند و با چند شوت سه‌امتیازی بسیار خوب از این شانس‌ها استفاده کردند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره شانس باقی‌مانده برای ایران در صعود از گروه C رقابت‌ها گفت: هنوز شانس داریم. اگر تونس پورتوریکو را شکست دهد و ما هم از تونس ببریم، هنوز شانس‌هایی داریم. تلاش می‌کنیم خودمان را بازیابی کنیم. امیدواریم بتوانیم در بازی‌های آینده عملکرد بهتری داشته باشیم.

مجید صالحی، مربی بسکتبال: شاهین‌طبع از تمام ظرفیت‌های بسکتبال ایران استفاده نکرد

مجید صالحی، کارشناس بسکتبال، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره شکست تیم ملی بسکتبال ایران در اولین بازی جام‌جهانی 2019 چین برابر پورتوریکو گفت: باخت تیم ملی برابر پورتوریکو، در حالی‌ که در برخی لحظات بازی 20 امتیاز جلوتر بود، نشان از آن دارد که تیم ملی بسکتبال با مشکلاتی ساختاری مواجه است. تیم ملی نتوانست از همه ظرفیت‌های بسکتبال ایران استفاده کند و تنها حامد حدادی و چند بازیکن دیگر تیم ملی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند. برخلاف تیم ملی بسکتبال ایران، پورتوریکو توانست از همه بازیکنان تیمش به‌ خوبی استفاده کند و در آخر هم فاصله 10 امتیازی خود را با ایران جبران کرد.

صالحی با اشاره به افت لیگ برتر بسکتبال ایران توضیح داد: متاسفانه کیفیت لیگ برتر بسکتبال ایران پایین آمده و همین موضوع بر بازی تیم ملی بسکتبال ایران تاثیر گذاشته است.

شکست تیم ملی بسکتبال ایران در بازی دوم

تیم ملی بسکتبال ایران که در دیدار اولش برابر پورتوریکو باختی عجیب را تجربه کرده بود در این مسابقه باید به پیروزی می‌رسید تا امید صعودش زنده بماند، اما با نتیجه 79-67 به پورتوریکو باخت تا بدون برد بماند. با این نتایج تیم ملی صعود به جمع 16 تیم برتر جهان را از دست داد. برای کسب سهمیه المپیک لازم بود که چین هم به مرحله دوم صعود نکند تا تیم ملی بتواند در رقابت تیم‌ها برای رده‌های هفدهم تا سی و دوم جایگاهی بهتر نسبت به حریفان آسیایی کسب کند و المپیکی شود.

با این باخت تیم ملی دومین شکستش را تجربه کرد. تیم بسکتبال روز چهارشنبه باید به مصاف اسپانیا می‌رفت، مسابقه‌ای که پیروزی در آن دور از ذهن بود.

شاهین‌طبع: سه امتیازی‌های غیرقابل‌ پیش‌بینی از تونس

مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی ایران در این رابطه گفت: تلاش کردیم بعد از بازی اول مقابل پورتوریکو بازیکنان را بازسازی کنیم، چون برابر تیمی باتجربه بازی داشتیم. سه امتیازی‌های غیرقابل‌پیش‌بینی از تونس دیدیم. همه تیم‌های آسیایی در تلاش و رقابت هستند. اصلاً نمی‌خواهم علیه داوران چینی صحبت کنم و به همه آنها احترام می‌گذارم، اما کدام کشور آسیایی داور چینی را می‌پذیرد؟ نه‌ فقط داور چینی بلکه هر داور آسیایی دیگر را در این شرایط نمی‌پذیرند. هیچ داور آسیایی‌ای نباید بازی تیم‌های آسیایی را قضاوت کند.

خداحافظی حدادی با تیم ملی بسکتبال

او درباره احتمال خداحافظی حامد حدادی با بازی‌های ملی نیز گفت: حدادی یک شخصیت بسیار بزرگ است. او در سه ماه گذشته بیشترین تلاش خود را به کار بست و به‌ سختی تمرین کرد. فکر می‌کنم او خیلی خوب بسکتبال را می‌فهمد و در این مسابقات هم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد، همان‌طور که در 15 سال اخیر برای تیم ملی خوب کار کرده است. نمی‌خواهیم الان درباره آینده صحبت کنیم.

حدادی اما در واکنش به شایعه خداحافظی‌اش با تیم ملی بسکتبال ایران گفت: تا جایی که در توانم باشد به تیم ملی ایران کمک می‌کنم ، فعلاً به عشق پیراهن تیم ملی و مردم عزیز ایران هستم. گاهی اوقات آدم از اردوهای طولانی‌مدت خسته می‌شود، اما دوست دارم با برد تمام شود.

او اضافه کرد: فعلاً تا جایی که شرایط اجازه دهد برای پیراهن تیم ملی بازی می‌کنم. جام‌جهانی هم تورنمنت بزرگی است و همه 32 تیم برتر جهان برای کسب نتیجه آمده‌اند. سعی خود را خواهم کرد تا بیشترین کارایی را داشته باشم.

بسکتبال ایران برابر اسپانیا هم شکست خورد

تیم ملی ایران در آخرین بازی خود در جام‌جهانی بسکتبال به مصاف اسپانیا رفت و سومین بازی خود در مرحله اول گروهی را نیز با شکست به پایان رساند. تیم ملی با ارائه یک بازی قابل قبول مقابل اسپانیا، با نتیجه 73-65 شکست خورد و راهی جدول بازنده‌ها شد. رقابت‌ها در این گروه از روز جمعه آغاز می‌شود و تیم‌ها برای کسب سهمیه المپیک با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

با شکست چین برابر ونزوئلا حالا ایران می‌تواند شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک امتحان کند. فیلیپین و آنگولا حریفان ایران در جدول بازنده‌ها هستند. شاگردان شاهین‌طبع روز جمعه به مصاف آنگولا می‌روند و یکشنبه هم با فیلیپین رو‌به‌رو خواهند شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها