کد خبر: 337657
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۰:۴۶:۰۰
| |

ظریف:

نیاز اروپا به مجوز آمریکا باعث تاسف است/ اروپا نتوانست هیچ‌یک از تعهداتش را اجرا کند/ آمریکابه تحریم معتاد شده است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نیاز اروپا به مجوز آمریکا باعث تاسف است.

نیاز اروپا به مجوز آمریکا باعث تاسف است/ اروپا نتوانست هیچ‌یک از تعهداتش را اجرا کند/ آمریکابه تحریم معتاد شده است
کد خبر: 337657
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۰:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «محمدجواد ظریف» پس از دیدار با وزیر خارجه بنگلادش در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات اخیر وزیر خارجه فرانسه و تکرار مواضع قبلی این کشور همزمان با اعلام عراقچی مبنی بر دوره چهار ماهه برای خط اعتباری 15 میلیارد دلار از سوی اروپا، گفت: ما آمادگی داریم در صورتی که طرف مقابل اقداماتش را اصلاح کند، ما هم اقدامات مان را بازگردانیم.

او افزود: از نظر حقوقی نمی‌تواند اقدام آمریکا مانع از اجرای تعهدات اروپا باشد. مجوز، مشکل ما نیست موضوعی است که خود آنها باید انجام دهند. مواضع ما بسیار شفاف است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: اینکه فرانسه یا اروپا برای انجام اقداماتشان نیاز به مجوز از آمریکا دارند، قابل فهم است، اما از نظر ما باعث تاسف است.

اروپایی‌ها نتوانستند هیچ یک از تعهداتشان را اجرا کنند

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان درباره نگاه به مذاکرات با اروپا و فرانسه گفت: گفتگوی ما با کشورهای اروپایی به این دلیل بوده که از بین کشورهای باقیمانده در برجام، روابط اقتصادی با چین و روسیه داریم و این روابط ادامه می‌یابد اما متاسفانه اروپایی‌ها نتوانستند به رابطه ادامه دهند.

او افزود: گرچه روابط ما با روسیه و چین از تحریم‌های غیرقانونی آمریکا تأثیر پذیرفته است اما اروپایی‌ها تقریبا نتوانستند هیچ یک از تعهداتشان را اجرا کنند.

فقط مانده خودشان را تحریم کنند

وزیر خارجه ایران در پاسخ به سؤالی درباره تحریم سازمان فضایی ایران عنوان کرد: آمریکایی‌ها به تحریم معتاد شدند، این تحریم‌های آمریکا هیچ تاثیری ندارد و کم کم دنیا آمریکا را مسخره می‌کند، فقط مانده خودشان را تحریم کنند، چون همه را تحریم کردند و هر روز اقدامی علیه این دولت یا دولت دیگری انجام می‌دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: استفاده آمریکا از اهرم اقتصادی به حدی افراطی شده که کم کم توان اقتصادی آمریکا را به تحلیل می‌برد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها