کد خبر: 338174
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۱۰:۴۵:۴۴
| |

محمد کاظمی، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی:

طرح انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه از فیلتر شورای نگهبان عبور نمی‌کند/ الحاق سازمان زندان‌ها به وزارت کشور به صلاح نیست

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه الحاق سازمان زندان‌ها به وزارت کشور شدنی نبوده و به هیچ وجه به صلاح نیست، گفت: طرح انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه از فیلتر شورای نگهبان عبور نمی‌کند.

طرح انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه از فیلتر شورای نگهبان عبور نمی‌کند/ الحاق سازمان زندان‌ها به وزارت کشور به صلاح نیست
کد خبر: 338174
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۱۰:۴۵:۴۴

اعتمادآنلاین| محمد کاظمی، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه و الحاق آن به وزارت کشور، بیان کرد: محکومان و زندانیان توسط قوه قضائیه به سازمان زندان‌ها فرستاده می‌شوند بنابراین ماهیت سازمان زندان‌ها قضایی بوده و به طور قطع این طرح سرانجامی نداشته و به جایی نخواهد رسید.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه از فیلتر شورای نگهبان عبور نمی‌کند، افزود: طرح مذکور به احتمال قوی در کمیسیون قضایی و حقوقی رد خواهد شد و اگر از کمیسیون عبور کند مورد مخالفت نمایندگان در صحن مواجه خواهد شد.


وی ادامه داد: البته چنانچه نمایندگان با تصویب آن موافقت کنند به هیچ وجه شورای نگهبان با آن موافقت نخواهد کرد.

با انتزاع، مشکلات سازمان زندان‌ها چندین برابر می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه با انتزاع سازمان زندان‌ها نه تنها مشکلات این سازمان حل نخواهد شد بلکه چندین برابر خواهد شد، گفت: در حال حاضر قوه قضائیه به عناوین مختلف از منابع خود برای اداره و بهبود وضعیت زندان‌ها کمک می‌کند.

کاظمی یادآور شد: در این راستا آیت الله آملی لاریجانی در زمان فعالیت خود در بخشنامه‌ای به قضات دستور داد کمتر قرار بازداشت صادر و متهمان را به زندان بفرستند و به دلیل اینکه اداره زندان‌ها تحت نظر قوه قضائیه است بنابراین ملاحظاتی را در اجرای وظایف سازمانی اعمال می‌کند.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر سازمان زندان ها به وزارت کشور الحاق شود چون مبنای اداره آن دو نهاد خواهد بود نه تنها مشکلاتش کاهش نمی‌یابد بلکه با افزایش آن روبرو خواهیم شد.

الحاق سازمان زندان ها به وزارت کشور به هیچ وجه به صلاح نیست

وی ادامه داد: اموری مانند اداره امور زندان‌ها، عفو زندانیان، زندان باز و نیمه باز در اختیار قوه قضائیه است بنابراین الحاق سازمان زندان‌ها به وزارت کشور شدنی نبوده و به هیچ وجه به صلاح نیست.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها