کد خبر: 338245
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۱۲:۴۸:۰۰
| |

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مجوز واردات کاغذ به افراد بیشتری تعلق می‌گیرد

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع مجوزهای صادر شده برای واردات کاغذ ضمن بیان اینکه افراد شایسته‌ای تاکنون مجوز گرفته‌اند، اعلام کرد افراد بیشتری مجوز واردات خواهند گرفت.

مجوز واردات کاغذ به افراد بیشتری تعلق می‌گیرد
کد خبر: 338245
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۱۲:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عباس صالحی، وزیر ارشاد درباره اوضاع نابسامانی که وارد کنندگان غیرحرفه‌ای کاغذ برای مطبوعاتی ایجاد کردند و التهاب آن دامن رسانه‌ها را گرفته است این طور گفت: در سال 97 بخصوص شش ماهه نخست در بحث کاغذ مشکل خاصی نبود و روال معمولی بود ولی در شش ماهه دوم کاغذ کمی کاغذ واردات داشتیم و در سال 97 این موضوع با ارز دولتی وارد شد.

در سال 97 زمزمه حذف کاغذ از لیست کالاهای اساسی باعث ابیجاد التهاب در بازار شد. اما اواخر اردیبهشت 98 کاغذ، کتاب و مطبوعات مشمول ارز دولتی باقی ماند.

او با اشاره به اینکه آمارها می‌گوید 400 هزار تن مصرف کاغذ سالانه است که شامل درسی و تحریر و 80 هزار تن آن هم مطبوعات و کتب است، افزود: شرایط ما در بحث کاغذ مطلوب نیست و وضعیت خوبی ندارد، عملاً در، دو ماه گذشته تخصیص ارز و واردات در حال انجام است.


صالحی افراد دارای مجوز واردات کاغذ را پنج وارد کننده اصلی عنوان کرد که مطبوعاتی که به چاپ می‌رسانند تیراژ بالایی دارند و بعد گفت: آنها حق واردات کاغذ دارند و تلاش می‌کنیم که تعداد وارد کننده‌ها را گسترش دهیم. اشاره به صدور مجوزهای واردات.

وزیر ارشاد وعده داد: در دوماه آینده با تصمیمات گرفته شده شرایط مطلوبی ایجاد خواهد شد تا کسانی که تاکنون واردات نداشته بتواند برای تامین کاغذ مورد نیاز اجازه واردات بگیرند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها