کد خبر: 338510
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۰:۲۲:۰۰
| |

«آدریان دریا» به بندر «طرطوس» سوریه رسیده است

یک شرکت ماهواره‌ای آمریکایی توانست از موقعیت دریاییِ جدید نفتکش «آدریان دریا یک» عکس‌هایی تهیه کند.

«آدریان دریا» به بندر «طرطوس» سوریه رسیده است
کد خبر: 338510
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۰:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| تصاویر گرفته‌شده توسط شرکت ماهواره‌ای «.Maxar Technologies Inc» که در بخش فناوری‌های فضایی فعال است، این تانکر را در منطقه‌ای نزدیک به بندر طرطوس سوریه نشان می‌دهد.


اهمیت این عکس‌ها از آن روست که برای مدت چهار روز هیچ اطلاعی از وضعیت «آدریان دریا یک» در دست نبود و اطلاعات سایت‌های ردیابی کشتی‌ها نیز حاکی از آن بود که فرستنده این تانکر، در زمان حرکتش در دریای مدیترانه به سمت آب‌های غرب سوریه خاموش شده است.

این تانکر آخرین سیگنال اعلام موقعیت خود را روز دوشنبه در ساعت یک5:53 به وقت گرینویچ فرستاده بود؛ یعنی زمانی که در مکانی میان قبرس و سوریه قرار داشت.

از آنجا که به گفته ایران نفت این تانکر فروخته شده، گمان می‌رود که «آدریان دریا یک» در تلاش برای انتقال بخشی از محموله نفتی خود به کشتی یا کشتی‌های دیگری باشد.

تانکر «آدریان دریا یک»، در هفته‌های اخیر در مرکز اختلافات ایران و کشورهای غربی قرار گرفته است. این نفتکش پیش‌تر در چهارم ژوئیه به ظن صدور نفت به سوریه توسط نیروی دریایی بریتانیا در جبل‌طارق توقیف شده بود و درنهایت نیز به گفته مقامات جبل‌طارق، رفع توقیف نفت‌کش پس از آن صورت گرفت که تهران تضمین‌هایی کتبی و رسمی مبنی بر عدم تخلیه نفت در سوریه به آنها ارائه داده است.

واشنگتن به تمام کشورها هشدار داده که کمک به این تانکر به منزله حمایت از سازمان‌های تروریستی است و وزارت خزانه داری آمریکا نیز روز جمعه تانکر «آدریان دریا یک» را در فهرست سیاه خود قرار داد.

منبع: توییت‌پرس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها