کد خبر: 338541
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۰:۵۷:۲۹
| |

مشروح سی و یکمین جلسه رسیدگی به پرونده مدیران پیشین بانک سرمایه

سی و یکمین جلسه رسیدگی به پرونده خانی و سایر مدیران پیشین بانک سرمایه دقایقی پیش در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.

مشروح سی و یکمین جلسه رسیدگی به پرونده مدیران پیشین بانک سرمایه
کد خبر: 338541
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۰:۵۷:۲۹

اعتمادآنلاین| امروز سی و یکمین جلسه رسیدگی به پرونده مدیران بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی برگزار شد.

جلسه گذشته به صورت غیرعلنی برگزار شد که دفاعیات تعدادی از متهمان اخذ شد.

انگیزه تبانی نداشتم

در ابتدای این جلسه، متهم بهمن خادم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: بنده انگیزه تبانی نداشتم و با زیاده‌خواهی‌های برخی برخورد می‌کردم. در بخش نظارت در نظام بانکی کشور و دیگر سازمان‌ها، شرح وظایف هر مدیر به تفصیل بیان شده است. در مورد مصوبات هم مصوبات متعددی از جمله مصوبات وصول مطالبات، امور شعب، پشتیبانی و غیره وجود دارد. وقتی مصوبه‌ای ابلاغ می‌شود چنانچه عین مصوبه را اجرا نکنیم باید پاسخگو باشیم.

این متهم با اشاره به مسائل پیرامون ملک زاگرس گفت: هیات مدیره هیچ مصوبه‌ای برای خرید این ملک نداشته است. تنها درخواستی به هیات مدیره داده می‌شود که این ملک را خریداری کنیم و ما نوشتیم خرید این ملک به صلاح بانک نیست و ما به عنوان عضو هیات مدیره این درخواست را نپذیرفتیم.

تشریح ماجرای ترهیم هواپیماها

وی با اشاره به اوراق آرمان و تهاتر آن گفت: تهاتر اوراق در دوره مدیریت قبل با بدهی شرکت پایاسازان الیس صورت گرفته است. یک ماه قبل از اینکه ما مصوبه را بدهیم، شرکت توسعه ساختمان رأساً اقدام به واگذاری ملکی در آبشار سوم اصفهان می‌کند و درخواست اول و دوم واگذار می‌شود.

این متهم با بیان اینکه در کیفرخواست به نقش افرادی که در تهاتر دخیل بوده‌اند اشاره می‌شود، عنوان کرد: شرکت افراتوس درخواستی می‌کند و برای او پیش‌‌بینی وثیقه سهل‌البیع می‌کنند. مصوبات هیات مدیره نیز تنها 45 روز فرصت دارد که در این بخش مصوبات اجرایی نمی‌شود و پنج ماه بعد درخواستی می‌دهد و از اختیارات امور شعب 8 میلیارد و 600 میلیون تومان درخواست می‌کند که ابلاغ و اجرا می‌شود.

متهم خادم با بیان اینکه اختیارات در شعب تصویب می‌شود، اظهار داشت: شرکت هواپیمایی سهند آسیا برای خرید دو هواپیما درخواستی را ارائه می‌دهد و شعبه مورد نظر حتی سریال هواپیماها را از آنها می‌گیرد و می‌گوید علاوه بر ترهین هواپیما باید مابقی، وثیقه غیرمنقول گرفته شود.

وی افزود: در ابلاغ مصوبه، آن قسمتی که باید وثیقه غیرمنقول گرفته شود، اجرا نمی‌شود اما شعبه در ازای آن سه هواپیما را ترهین می‌کند که پوشش می‌داده است.

ما در مصوبه به کمیته شعبه مراجعه کردیم نه کمیته اعتبارات

این متهم با اشاره به مسائل پیرامون شرکت سیویل‌سازه پارمیدا بیان کرد: اولین روزهای کاری من بود که این پرونده مطرح شد و 11 روز قبل از ابلاغ مصوبه درخواست آنها پرداخت شد که درخواست هم به شعبه داده شده بود.

وی با اشاره به اظهارات نماینده دادستان در این بخش گفت: ایشان گفتند این پرونده وقتی به هیات مدیره می‌آید کمیته اعتبارات با آن مخالفت کرده ولی ما در مصوبه به کمیته شعبه مراجعه کردیم نه کمیته اعتبارات.

متهم ادامه داد: در نظام بانکی وقتی مشتری ابتدایی‌ترین کار یعنی اوراق مالکیت خود را نمی‌تواند ارائه دهد، مابقی کارها اصلا نمی‌تواند ادامه یابد.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها