کد خبر: 338703
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۴:۱۹:۱۶
| |

میرزایی نیکو عضو مجمع نمایندگان استان تهران:

راه‌اندازی کسب و کار شبانه باعث افزایش 2 برابری شغل می‌شود

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، تک رقمی کردن نرخ بیکاری در تهران در 2 ماه آینده را امری بعید دانست چرا که معتقد است ایجاد اشتغال برای 15 درصد جمعیت بیکار نیازمند تلاش 2 ساله توام با پشتکار است.

راه‌اندازی کسب و کار شبانه باعث افزایش 2 برابری شغل می‌شود
کد خبر: 338703
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۴:۱۹:۱۶

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی نیکو، در مورد اعلام خبری از سوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران مبنی بر اینکه نرخ بیکاری در پایتخت در دو ماه آینده تک رقمی خواهد شد، گفت: سازمان ملل نرخ بیکاری در تهران در سال 2019 را بیش از 17 درصد اعلام کرده است، بنابراین این امر قابل تاملی است که استانداری تهران اعلام کرده در دو ماه آینده این رقم را به تک رقمی تبدیل خواهد کرد.

تک رقمی کردن نرخ بیکاری نیازمند ایجاد حدود 13 میلیون شغل است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تحقق این مهم تنها در صورتی امکانپذیر است که یک اتفاق ویژه‌ای در این حوزه بیفتد که بتوان نرخ بیکاری را از بیش از 17 درصد به تک رقمی رساند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون باید حدود 13 میلیون شغل ایجاد شود تا بتوان 15 درصد جمعیت کشور که فاقد شغل هستند را ساماندهی کرد و حتی در مدت زمان باقی‌مانده تا پایان سال برای آنها شغل ایجاد کرد، بنابراین تحقق این امر بعید به نظر می‌رسد.

راه‌اندازی کسب و کار شبانه باعث افزایش 2 برابری شغل می‌شود

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: البته راه‌اندازی کسب و کار شبانه یکی از اقداماتی است که اجرای آن در برخی محله‌های تهران باعث افزایش دو برابری شغل می‌شود، اما اشتغالزایی برای افراد دارای مدرک تحصیلی و تخصصی خاص در دو ماه آینده امکانپذیر نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: کسب و کار شبانه پیش از این تنها در مورد رانندگان تاکسی اجرا می‌شد، اما قرار بر این شده است که این طرح در فروشگاه‌ها نیز اجرا شود که باعث می‌شود افرادی به عنوان فروشنده و متصدی سایر بخش‌ها در این مراکز مشغول به کار شوند واگر خدمات‌رسانی به این صورت تنظیم شود، به طور قطع در کاهش نرخ بیکاری اثرگذار خواهد بود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اگر در دو سال آینده با پشتکار برای اشتغالزایی تلاش شود، می‌توان نرخ بیکاری را تک رقمی کرد، منوط بر اینکه وضعیت اقتصادی کنونی حفظ شده و بدتر از این نشود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها