کد خبر: 338711
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۴:۲۶:۰۵
| |

ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی:

صدرالساداتی‌ها در مسیر روستای فردوی قم زغال و قلیان خریده‌اند/آنها بازداشت نشدند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در زمانی که خبرهایی از مفقود شدن صدرالساداتی‌ها در فضای رسانه ای منتشر شد، ‌رد آنها را داریم که در روستای فردوی قم بودند و حتی اینکه در مسیر نیز زغال و قلیان خریده اند، نیز مشخص است. 

صدرالساداتی‌ها در مسیر روستای فردوی قم زغال و قلیان خریده‌اند/آنها بازداشت نشدند
کد خبر: 338711
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۴:۲۶:۰۵

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری روز شنبه در حاشیه آئین تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم گفت و گو با خبرنگاران،‌ ادامه داد: اگر اروپایی ها در فرصت 60 روزه به تعهد خود عمل کرد، جمهوری اسلامی نیز به تعهدات خود در چارچوب برجام بازخواهد گشت ولی در غیر این صورت گام چهارم کاهش تعهدات ایران قاطعانه تر برداشته می شود.

ذوالنوری افزود: حفظ برجام در گرو هزینه دادن اروپا برای عمل به تعهداتشان است که اروپا توان این کار را دارد ولی به دلیل اینکه حجم مبادلات اروپا با آمریکا قابل مقایسه با تبادلات اقتصادی میان آنها و ایران نیست،‌ آنها اراده لازم برای هزینه کردن در راستای حفظ برجام را ندارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: حجم مبادلات اقتصادی میان اروپا و آمریکا سالانه حدود یک هزار میلیارد دلار است در حالی که بالاترین تبادل اقتصادی آنها با ایران در بهترین حالت 20 ملیارد دلار است به همین دلیل اروپایی ها نمی خواهند نمی خواهند هزینه دفاع از برجام را بپردازند و در مقابل آمریکا بایستند.

ذوالنوری اظهار داشت: اروپا به دنبال برجامی است که هیچ نفعی برای ایران نداشته باشد و تمام هزینه های آن را جمهوری اسلامی بپردازد و هیچ ضرر و هزینه ای برای آنها نداشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: به همان میزان که طرف های برجام به آن پایبند هستند و به تکالیفشان در چارچوب ای معاهده عمل کنند، جمهوری اسلامی ‌نیز به هر میزان به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران بعد از یک سال صبر راهبردی و برآورده نشدن انتظاراتش، اردیبهشت‌ماه امسال اعلام کرد که برخی از تعهدات خود را طبق برجام کاهش می‌دهد. ایران تاکنون دو گام شامل بالا بردن درصد غنی‌سازی اورانیوم از 3.6 درصد و افزایش ذخیره اورانیوم غنی‌شده را برداشته و روز گذشته نیز با پایان مهلت 60 روزه سوم به دلیل ناتوانی اروپایی در عمل به تعهدات خود، گام سوم کاهش تعهدات خود در چارچوب برجام را برداشت.

با اعلام رئیس‌جمهوری کشورمان، جمهوری اسلامی در گام سوم کاهش تعهدات خود، در حوزه تحقیق و توسعه هیچ‌گونه محدودیتی را از این‌ پس برای خود قائل نبوده و بر اساس نیاز کشور در این مسیر گام خواهد برداشت.


صدرالساداتی‌ها بازداشت نشده‌اند


حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری همچنین با اشاره به اخبار منتشر شده پیرامون مفقود شدن برادران صدرالساداتی و گمانه‌زنی‌های مختلف در این زمینه گفت: صدرالساداتی ها بازداشت و یا دستگیر نشده اند.

وی با اشاره به انتشار استوری توسط مهدی صدرالساداتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اظهار داشت: وقتی استوری می کنند یعنی موبایل همراه دارند، ‌کدام بازداشتی است که موبایل در اختیار دارد؟

وی ادامه داد: جای استوری گذاشتن، تماس بگیرند و وضعیت خود را اعلام کنند؛ اگر بازداشت شده اند بگویند که آنها را گرفته اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در زمانی که خبرهایی از مفقود شدن آنها در فضای رسانه ای منتشر شد، ‌رد آنها را داریم که در روستای فردوی قم بودند و حتی اینکه در مسیر نیز زغال و قلیان خریده اند، نیز مشخص است.

ذوالنوری ادامه داد: در استوری منتشر شده، تصویری از تابلوی پنج کیلومتری کیاسر را نشان می دهد و این کار آنان برای این است که بگویند قم نبوده اند ولی آنها در روستای فردوی قم بودند.

گفتنی است برخی از فعالان فضای مجازی در کانال‌های خود با طرح این موضوع نوشته‌اند: سید مهدی و سید روح‌الله و سید رضا ‎صدرالساداتی و مجتبی پرگر ساعت 2 و نیم بامداد چهارشنبه 13 شهریور از قم خارج‌شده‌اند که از فرودگاه مهرآباد به بندرعباس بروند، اما هیچ اطلاعی از آنان در دست نیست و تلفن همراهشان نیز خاموش است.

در همین زمینه دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری نیز با صدور اطلاعیه‌ای روز پنجشنبه 14 شهریور آورده است: موضوع ناپدیدشدن حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید روح‌الله صدرالساداتی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری درحال پیگیری است.

مهدی صدرالساداتی یکی از کسانی که گفته می شود مفقود شده است،‌ پس از 72 ساعت، جمعه‌شب در ساعت 23:19 دقیقه در صفحه اینستاگرام خود تصویری از تابلوی سبز بزرگراه‌ها منتشر کرد که نشان می‌دهد در 5 کیلومتری کیاسر در استان مازندران است. صدرالساداتی ذیل این عکس نوشته "نه در قم هستیم و نه در اختفای اختیاری".

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها