کد خبر: 338896
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ ۱۰:۳۳:۰۰
| |

موافقت شورای شهر با طرح مناسب سازی مدارس دخترانه

اعضای شورای شهر تهران با دو فوریت طرحی دوفوریتی مبنی بر مناسب‌سازی مدارس دخترانه موافقت کردند.

موافقت شورای شهر با طرح مناسب سازی مدارس دخترانه
کد خبر: 338896
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ ۱۰:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‎ صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران یک طرح دو فوریتی از سوی ناهید خداکرمی - رئیس کمیته سلامت شورای شهر - با 16 امضا به هیأت رئیسه وصول شد و محسن هاشمی - رئیس شورای شهر - با بیان اینکه با توجه به تعداد امضاها این طرح در قالب دو فوریت مطرح خواهد شد،‌گفت: براساس این طرح شهرداری ملزم است که 20 درصد از ردیف بودجه حمایت از توسعه و تجهیز مدارس را به مناسب‌سازی مدارس دخترانه در مناطق 22 گانه اختصاص دهد.

خداکرمی در بیان جزئیات طرح پیشنهادی خود با بیان اینکه 76 درصد از دختران تهرانی از کمبود ویتامین D رنج می‌برند،اظهارکرد: این افراد مادران آینده هستند و به کلسیم و ویتامین D احتیاج دارند.

وی با بیان اینکه نور آفتاب بهترین منبع تأمین ویتامین D است، گفت: بسیاری از مدارس غیرانتفاعی شرایطی برای مدارس دخترانه ایجاد کرده‌اند که در محیطی باز و مناسب به ورزش بپردازند اما در بسیاری از مدارس دخترانه دولتی به دلیل مشرف بودن ساختمان‌های اطراف نمی‌توان زمینه مناسبی را برای در معرض آفتاب قرار دادن دختران ایجاد کرد.

خداکرمی با اشاره به اینکه بسیاری از دخترانی که در مدارس دولتی درس می‌خوانند توان پرداخت شهریه‌های زیادی ندارند،اظهارکرد: از اعضای شورای شهر درخواست می‌شود که به دو فوریت این طرح رأی مثبت دهند تا در فرصت باقی مانده تا مهرماه بتوانیم اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

مهندس الویری در مخالفت با دو فوریت گفت: من با اصل طرح موافق هستم اما باید جزئیات و اعداد و ارقام آن مشخص شود.

شهربانو امانی در دفاع از دو فوریت با بیان اینکه نیمی از زنان و دختران شهرمان به اعضای شورای فعلی رأی دادند و خواهان تغییر ریل مدیریت شهری و توجه به آنان هستند،اظهارکرد: ما فکر می‌کردیم که زنگ خطر در مغز آقایان صدا کرده و شاخک‌های آن‌ها تکان خورده است که باید شرایط بهتری را در فضاهای آموزشی برای زنان و دختران ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی هستیم و بهتر است که هر چه سریع‌تر مناسب‌سازی مدارس را آغاز کنیم، گفت: شما پدر هستید و می‌دانید که دختران به ویتامین و کلسیم بیشتر از بقیه افراد احتیاج دارند.

محسن هاشمی در پاسخ به این تذکر به شوخی گفت: برای ویتامین‌گیری روش‌های زیادی است و ربطی به زن و مرد ندارد.

مجید فراهانی در مخالفت با دو فوریت گفت: من با محتوای طرح موافق هستم اما در مورد دو فوریت آن باید بگویم که شهرداری تهران پنج درصد از عوارض شهرسازی را به صورت سیستماتیک به آموزش و پرورش می‌دهد و برای بهسازی مدارس نیز به‌صورت سالانه به آموزش و پرورش کمک می‌کند اما این موضوع باید در کمیسیون‌ها بررسی شود تا ابعاد آن مشخص شود.

خلیل‌آبادی در موافقت با این طرح اظهارکرد: پیشنهاد می‌شود که به‌صورت پایلوت یک مدرسه در هر منطقه تا مهرماه مناسب‌سازی شود.

در نهایت با رأی 16 تن از اعضای شورای شهر دو فوریت این موضوع به تصویب رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها