کد خبر: 338987
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ ۱۴:۰۴:۱۰
| |

توسعه میدان مشترک بلال توسط شرکت ایرانی

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه از امضای قرارداد توسعه میدان مشترک بلال در روزهای آتی خبر داد و گفت:‌ قرارداد توسعه میدان مشترک بلال به ارزش 440 میلیون دلار، میان شرکت نفت و گاز پارس و شرکت پتروپارس به امضا می‌رسد.

توسعه میدان مشترک بلال توسط شرکت ایرانی
کد خبر: 338987
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ ۱۴:۰۴:۱۰

اعتمادآنلاین| رضا دهقان با بیان این که حجم تولید روزانه میدان بلال حدود 500 میلیون فوت مکعب خواهد بود، افزود: گاز تولیدی از این میدان از طریق خط لوله دریایی فاز 12، به پالایشگاه این فاز در خشکی منتقل می‌شود.

میدان گازی بلال در بخش شرقی میدان گازی پارس‌جنوبی و در 90 کیلومتری جنوب غربی جزیره لاوان واقع شده است. با توجه به نزدیکی میدان گازی بلال به تأسیسات فراساحلی فاز 12 پارس جنوبی و نیز ظرفیت‌ خالی جهت دریافت و تولید گاز در سکوی C فاز12، مقرر است گاز استخراج شده از این میدان به سکویC فاز 12 منتقل و سپس از طریق خط لوله به پالایشگاه فاز12 در کنگان جهت فرآورش ارسال شود.

از اهداف طرح توسعه میدان بلال می توان به حفاری در مجموع 8 حلقه چاه تولیدی (یک حلقه چاه توصیفی - اکتشافی با هدف توصیف و تولید لایه‌های گازی مربوطه به همراه حفر یک حلقه چاه Learning و 6 حلقه چاه توسعه‌ای) و تولید روزانه 500 میلیون فوت مکعب گاز ترش و انتقال به پالایشگاه فاز12 پارس جنوبی از طریق خط لوله، اشاره کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها