کد خبر: 339264
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۰۹:۳۱:۳۷
| |

 محمد خدابخشی، سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس:

اختلاف دولت و مجلس با مصوبه اخیر نحوه توزیع قیر رایگان بر طرف شد

 محمد خدابخشی، سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: با مصوبه اخیر پارلمان موضوع دغدغه برانگیز توزیع قیر رایگان مرتفع شده و دولت و شرکت ملی نفت ایران موظف شدند نسبت به تأمین 4 میلیون تن مواد اولیه قیر موضوع بند «ه» قانون بودجه سال 98 اقدام کنند.

اختلاف دولت و مجلس با مصوبه اخیر نحوه توزیع قیر رایگان بر طرف شد
کد خبر: 339264
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۰۹:۳۱:۳۷

اعتمادآنلاین| محمد خدابخشی، سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: در بند (ه) تبصره یک قانون در بودجه 1398 کل کشور تصریح شده که شرکت ملی نفت ایران 6 هزار میلیارد تومان برای خرید 4 میلیون تن قیر از منابع حاصل از فروش خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های داخل را برای خرید ماده اولیه قیر (وکیوم باتوم) اختصاص دهد تا در اختیار دستگاه‌هایی مربوطه قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه گفت:‌با توجه به نوسانات قیمتی که در چند ماهه گذشته داشتیم با آن 6 هزار میلیارد تومان امکان تهیه 4 میلیون قیر وجود نداشته و همین اختلاف توانسته بود مشکل ساز شود.

خدابخشی افزود:‌مجلس با ورود به این موضوع متنی را تهیه کرد تا این موضوع اصلاح شده و در نهایت همان 6 هزار میلیارد تومان به طور کامل شرکت ملی نفت ایران به ماده اولیه قیر اختصاص یابد و آن مقدار حذف شود؛ در حقیقت تحویل 4 میلیون تن قیر حذف شده و با هزینه در نظر گرفته شده هر مقداری که پوشش داده شود خریداری و تحویل خواهد شد.

خدابخشی گفت:‌با توجه به اینکه در قانون بودجه باید اعداد و ارقام تمامی منابع و درآمدها در جداول مربوطه ذکر شود حتما باید عدد مشخص باشد و به همین دلیل مبلغی که برای خرید قیر رایگان باید اختصاص یابد کاملا مشخص شد؛ اما با توجه به سیال و شناور بودن قیمت ماده اولیه قیر اگر صرفا مقداری که مورد نیاز خرید قیر بود ذکر می‌شد با اصل جامعیت بودجه در تضاد قرار می‌گرفت ومشکل‌ساز می‌شد که با اصلاح صورت گرفته امیدوارم مشکلات مربوط به توزیع قیر رایگان رفع شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه گفت: با اصلاح صورت گرفته عملا مشکل پیمانکاران برای فعالیت‌های عمرانی حل و فصل شده است.

وی افزود: در شرایط کنونی دغدغه تمام نمایندگان مسئله عدم اجرای بند هـ تبصره یک قانون بودجه سال 98 است زیرا متاسفانه با گذشت 6 ماه از آغاز سال هنوز این قانون اجرایی نشده است بنابراین مجلس استفساریه ای را تدوین کرد تا با تصویب آن این مسئله ساماندهی شود.

خدابخشی گفت: با تصویب نمایندگان شرکت ملی نفت ایران موظف شد نسبت به تأمین مواد اولیه قیر موضوع بندهای قانون بودجه سال 98 اقدام کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها