کد خبر: 339282
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۰:۰۶:۲۸
| |

علی اکبر کریمی، نماینده اراک در مجلس:

دولت زنجیره تولید هپکو، آذرآب و واگن سازی پارس را حفظ کند

علی اکبر کریمی، نماینده اراک در مجلس، با بیان اینکه دولت باید زنجیره تولید هپکو، آذرآب و واگن سازی پارس را حفظ کند گفت: در واگذاری‌ این واحدهای صنعتی ملی باید به صنایع بالادستی و پایین دستی این واحدها توجه لازم صورت گیرد.

دولت زنجیره تولید هپکو، آذرآب و واگن سازی پارس را حفظ کند
کد خبر: 339282
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۰:۰۶:۲۸

اعتمادآنلاین| علی اکبر کریمی، نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی، در باره آخرین وضعیت شرکت‌های هپکو، آذرآب و واگن‌سازی اراک گفت: در مورد واگذاری هپکو اخیرا نامه‌ای را به رئیس جمهور ارسال کردم تا قراردادی که با سهامدار فعلی این شرکت منعقد شده لغو شده و سهام آن به دولت بازگردد و سپس دولت با ساماندهی هپکو و در اختیار گذاشتن منابع لازم منجر به رونق‌گیری تولید در این شرکت شده و وقتی شرایط هپکو مناسب شد، در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی به افرادی که اهلیت لازم را دارند واگذار شود.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در هفته گذشته با رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد هپکو در کمیسیون اقتصادی تصمیم‌گیری کردیم.

وی گفت: فیلد کاری شرکت‌ آذرآب و واگن‌سازی اراک در راستای اقدامات شرکت مپناست و چون مپنا نیروگاه‌ساز بوده و در زمینه صنایع نفت و گاز هم فعالیت زیادی دارد می‌تواند با شرکت آذرآب که شرکتی بویلرساز است همکاری خوبی داشته باشند و در حقیقت آذرآب بخشی از زنجیره تولید مپنا باشد.

کریمی گفت: چون مپنا در صنایع ریلی و ساخت لوکوموتیو فعال است و شرکت واگن‌سازی اراک هم بزرگ‌ترین قدیمی‌ترین و مجهزترین تولیدکننده واگن در کشور محسوب می‌شود می‌تواند زنجیره تولید خوبی را شکل دهند.

وی افزود: این شرکت‌های بزرگ صنعتی و ملی صنایع بالادستی و پایین دستی مهمی دارند که دولت باید به آنها توجه کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها