کد خبر: 339362
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۲:۰۱:۵۲
| |

«چاندرایان» مطالعه ماه را ادامه می‌دهد

ماموریت تحقیقاتی «چاندرایان‌2» هند با وجود از بین رفتن بخش فرودی موسوم به «ویکرام»، مطالعه ماه را ادامه خواهد داد.

«چاندرایان» مطالعه ماه را ادامه می‌دهد
کد خبر: 339362
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۲:۰۱:۵۲

اعتمادآنلاین| کارشناسان سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) به خبرنگاران گفتند: این مأموریت را نمی‌توان ناموفق خواند، زیرا این مدارگرد تقریباً یک سال در اطراف ماه فعالیت خواهد کرد.

یکی از کارمندان بخش فضایی خاطرنشان کرد: مه‌نورد قرار بود فقط 14 روز در سطح این کره فعالیت داشته باشد؛ در حالی که مدارگرد مدتی طولانی ماه را مورد مطالعه و تصویربرداری قرار می‌دهد، به همین دلیل می‌توان گفت تنها 5 درصد از مأموریت از دست رفته است و با توجه به میزان فعالیت مدارگرد پراگیان که 95 درصد کار را بر عهده دارد، با موفقیت در مدار ماه همچنان فعالیت خود را ادامه می‌دهد؛ از جمله همانطور که برنامه‌ریزی شده است، قادر به گرفتن عکس از مه‌نورد گمشده و ارسال تصاویر به مرکز هدایت زمینی خواهد بود که این امر به درک آنچه اتفاق افتاده، کمک خواهد کرد.

سازمان تحقیقات فضایی هند می‌خواست برای نخستین بار فرود کاوشگر روی یک جسم آسمانی دیگر را تجربه کند و از آن در ساخت و فرستادن کاوشگر به مریخ استفاده کند.

شنبه شب کارشناسان سازمان تحقیقات فضایی هند نتوانستند بخش فرودی سفینه را بر سطح ماه فرود آورند، زیرا ارتباط آن با مرکز هدایت زمین از دست رفت و تماس با کاوشگر چند ثانیه پیش از فرود قطع شد.

بنا به گفته سیوان کایلاساوادیو، رئیس سازمان فضایی هند دستگاه در مسیر فرود، به طور عادی کار می‌کرد؛ اما ناگهان هنگامی که در فاصله 2.1 کیلومتری از سطح ماه بود، ارتباط با آن از بین رفت.

او افزود: کارشناسان ایسرو مشغول مطالعه داده‌های سامانه‌های سنجشی هستند تا دلایل احتمالی عدم موفقیت را به دست آورند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها