کد خبر: 339787
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۱۵:۰۹:۰۳
| |

قاسم میرزایی نیکو عضو کمیسیون شوراها:

نگاه‌های سیاسی موجب پررنگ شدن تخلفات انتخابات شوراها شده است

قاسم میرزایی‌نیکو تاکید کرد: متاسفانه نگاه‌های حزبی و سیاسی موجب شده تا تخلفات برخی از اعضای شوراهای شهر و روستا پررنگ شود البته ما نیز معتقد به برخورد و کاهش تخلفات هستیم ولی نباید سیاه نمایی کنیم.

نگاه‌های سیاسی موجب پررنگ شدن تخلفات انتخابات شوراها شده است
کد خبر: 339787
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ۱۵:۰۹:۰۳

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی‌نیکو، با یادآوری بروز مشکلات اقتصادی و سیاسی در برخی از شوراهای شهر و روستا، گفت: با توجه به تعداد بالای 250 هزار شوراهای شهر و روستا، تعداد شوراهایی که مسئله دار شده است نسبت به گذشته افزایش نیافته است. بر اساس آمارهای تطبیق یافته تعداد محکومیت‌ها و مشکلات اقتصادی و سیاسی هم که در بین برخی از اعضای شوراهای شهر و روستا به وجود آمده شاهد افزایش نسبت به گذشته نیستیم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حقیقت با توجه به فعالیت گسترده شبکه‌های مختلف در فضای مجازی این موضوعات بیشتر از گذشته رسانه‌ای شده است. البته نگاه سیاسی به این مسائل و سیاسی کردن مشکلات اقتصادی و غیره بدون تاثیر نبوده است.

وی افزود: متاسفانه نگاه‌های حزبی و سیاسی موجب شده تا تخلفات برخی از اعضای شوراهای شهر و روستا پررنگ شود البته ما نیز معتقد به برخورد و کاهش تخلفات هستیم ولی نباید سیاه نمایی کنیم.

میرزایی نیکو ادامه داد: فساد مالی موضوعی نیست که بتوان در دوران بررسی صلاحیت‌ها متوجه آن شد، متاسفانه برخی بعد از اینکه به عنوان عضو شورای شهر یا روستا انتخاب شدند، به دلیل امکانات و اختیاراتی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، دست به تخلفات مالی می‌زنند و این مسئله ارتباطی با مسائل سیاسی یا حزبی فرد ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: هیات اجرایی و نظارت بر اساس شاخص‌ها و اصول قانونی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا را بررسی می‌کنند، آنچه در این میان موجب بروز خلاء شده عدم توجه به دبیرخانه دائمی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات است.

وی ادامه داد: این دبیرخانه طبق مصوبه کمیسیون امور داخلی و شوراها تشکیل شده و در حال حاضر باید تقویت شودف همچنین آیین نامه دبیرخانه باید تدوین و بودجه لازم برای فعالیت آن تخصیص داده شود تا بتواند تخلفات را رصد کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، افزود: این دبیرخانه بدون بودجه و تجهیزات نمی‌تواند آمار تخلفات، علت بروز مسائل مالی یا سیاسی را رصد کند، دبیرخانه با امکانات کافی می‌تواند برای هر کدام از موارد پرونده الکترونیکی ایجاد کند و آمار دقیقی به هیات نظارت و اجرایی انتخابات شوراها ارایه دهد، آماری که در انتخابات سال آتی قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها