کد خبر: 340090
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۰۸:۳۹:۵۵
| |

زلمی خلیل‌زاد احضار شد

در پی شکست مذاکرات میان آمریکا و طالبان، کمیته روابطه خارجی مجلس نمایندگان آمریکا زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه دولت در امور افغانستان را به کنگره فراخواند تا دلایل شکست این مذاکرات را برای نمایندگان مجلس توضیح دهد.

زلمی خلیل‌زاد احضار شد
کد خبر: 340090
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۰۸:۳۹:۵۵

اعتمادآنلاین| روز پنجشنبه الیوت انگل، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، زلمای خلیل‌زاد را که رهبری مذاکرات با طالبان را از سوی آمریکا برعهده داشته برای شهادت در جلسه‌ای علنی به این کمیته احضار کرده است.

این جلسه قرار است هفته آینده برگزار شود و انگل گفته انتظار دارد خلیل‌زاد را راس ساعت 10 صبح پنجشنبه آینده در کنگره ببیند.

انگل گفته است نامه احضار خلیل‌زاد را پس از آن امضا کرده که چندین درخواست او برای شهادت درباره مذاکرات صلح با طالبان توسط خلیل‌زاد و وزارت خارجه آمریکا نادیده گرفته شده است.

در بیانیه انگل با اشاره به کشته شدن بیش از 2000 سرباز آمریکایی در جنگ افغانستان آمده است که صبر او از پنهان‌کاری‌های دولت درباره روند صلح به سر آمده و زمان پایان دادن به این جنگ طولانی فرارسیده است.

این نماینده دموکرات نیویورک گفته است: ماه‌هاست که نتوانسته‌ایم پاسخی درباره برنامه دولت برای صلح در افغانستان بگیریم و حالا هم رییس جمهوری می‌گوید برنامه صلح مرده است. ما باید مستقیما از مسئول اصلی دولت در افغانستان بشنویم که چگونه و کجای کار این برنامه به شکست منتهی شد.

قرار بود این هفته رییس جمهوری آمریکا در کمپ دیوید با رییس جمهوری افغانستان و رهبر طالبان دیدار کند و توافق آمریکا و طالبان را نهایی کند اما روز یکشنبه ترامپ از لغو این دیدار خبر داد.

او گفت قید مذاکره با طالبان را زده است چون آنها با حمله‌ای دیگر، غیرنظامیان و یک سرباز آمریکایی را در آستانه این دیدار کشته‌اند.

آمریکا در مذاکرات با طالبان می‌خواست اطمینان حاصل کند خروج نیروهایش از افغانستان با بازگشت گروه‌های تروریستی همراه نخواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها