کد خبر: 340391
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۶:۴۰:۰۵
| |

شادمهر کاظم‌زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

شفافیت در حل مشکلات مردم تأثیر زیادی دارد/ شفافیت آرای نمایندگان منافع زیادی را در بلندمدت نصیب کشور می‌کند

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برای مردم اهمیت دارد که نمایندگان در مورد طرح‌ها و لوایح چه رأی می‌دهند، گفت: شفافیت آرای نمایندگان منافع زیادی را در بلند مدت نصیب کشور می‌کند.

شفافیت در حل مشکلات مردم تأثیر زیادی دارد/ شفافیت آرای نمایندگان منافع زیادی را در بلندمدت نصیب کشور می‌کند
کد خبر: 340391
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۶:۴۰:۰۵

اعتمادآنلاین| شادمهر کاظم‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر شفافیت آراء نمایندگان گفت: با آنکه من موافق این موضوع هستم اما برخی مخالفان معتقدند اگر رأی نماینده مجلس به کیفیت آن مشخص و روشن شود به آنها انتقاداتی می‌شود که چرا رای مثبت دادید؟ چرا رای منفی دادید؟

وی افزود: حق موکلین و مردم است که بدانند وکلای آنها در مجلس چه می‌کنند و نظرشان را درباره طرح‌ها و لوایح چگونه بیان می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: روشن بودن برخی مسائل در شرایط جاری کشور ممکن است خیلی مشخص نباشد و در آینده تبعات برخی تصمیم‌گیری‌ها معلوم می‌شود.

کاظم‌زاده گفت: برای مردم اهمیت زیادی دارد که نماینده مجلسی که از مردم رأی گرفته است، در مورد طرح‌ها و لوایح مختلف چگونه رأی داده است؟ اظهار نظرات او در مورد مسائل چه بوده است؟

وی گفت:‌ اگر مردم از آراء و نظرات نماینده مطلع شوند در روشنگری اقدامات وکلای مردم در مجلس و روشنگری موضوعات و همچنین شفافیت در جمهوری اسلامی و حل مشکلات مردم تأثیر بسیار زیادی دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: گاهی اوقات نظر یک نماینده بر اساس اطلاعاتی که دارد و یا به دست آورده است چرا که اکثر نمایندگان در برخی کارها تخصص پیدا کرده‌اند.

کاظم‌زاده گفت: اکثر نمایندگان وقتی به دنبال اظهارنظر هستند جمیع جهات را در نظر می‌گیرند و بر همین اساس می‌کوشند با اطلاعات بیشتری موضوع را بیان کنند.

وی تصریح کرد: شفافیت در برخی موضوعات حساس در حوزه‌های نظامی و امنیتی معنی ندارد اما در امورات اداری، قضایی و قانونی باید شفافیت رعایت شود و بر همین اساس چارچوب‌ها و ساختارها و تفکرات فرد اعم از نماینده و غیر نماینده مشخص خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: شفافیت منجر به منافع زیادی در گذر زمان خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها