کد خبر: 340715
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۳:۵۷:۵۱
| |

اردوغان:

آمریکا به تروریست‌ها سلاح می‌دهد

رئیس‌جمهور ترکیه در یک مصاحبه ضمن انتقاد از واشنگتن به دلیل «دادن سلاح مجانی به تروریست‌ها» در سوریه، از رایزنی با همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

آمریکا به تروریست‌ها سلاح می‌دهد
کد خبر: 340715
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۳:۵۷:۵۱

اعتمادآنلاین| رجب طیب اردوغان در حالی که روابط آنکارا و واشنگتن سر مسائلی از قبیل خرید سامانه اس 400 روسیه و روابط واشنگتن با برخی گروه‌های مسلح کُرد در سوریه دچار تنش‌های زیادی شده است، ‌در یک مصاحبه گفته که در دیدار آتی با دونالد ترامپ با او درباره خرید سامانه آمریکایی «پاتریوت» صحبت خواهد کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه به «رویترز» اعلام کرد، طی گفت‌و‌گوی تلفنی دو هفته قبل خود با رئیس‌جمهور آمریکا رایزنی خوبی درباره خرید سامانه پاتریوت داشته است و در دیدار ماه جاری خود با دونالد ترامپ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در این باره گفت‌و‌گو خواهد کرد.

هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل قرار است از 17 سپتامبر (26 شهریور) آغاز شود.

رئیس‌جمهور ترکیه درباره تماس تلفنی اخیرش با ترامپ به رویترز گفت: «من به او گفتم فارغ از اینکه چه محموله‌ای از اس 400 را دریافت کنیم، ما می‌توانیم از شما هم مقادیر مشخصی از (سامانه) پاتریوت بخریم».

اردوغان افزود: «البته من گفتم که ما باید شاهد حداقل شرایطی که در قبال اس 400 وجود دارد، باشیم. او (ترامپ) به من گفت آیا واقعا در این موضوع جدی هستی؟ و من در جواب گفتم که بله جدی هستم».

او در پاسخ به سوال رویترز درباره رایزنی احتمالی او با همتای آمریکایی برای ممانعت از اعمال جریمه‌های سنگین واشنگتن علیه «هالک بانک» ترکیه هم صحبت کرد؛ بانکی که آمریکایی‌ها آن را به نقض و دور زدن تحریم‌های ایران متهم کرده‌اند.

اردوغان در پاسخ به این سوال تاکید کرد که اطمینان دارد روسای جمهور دو کشور می‌توانند از بروز «چنین اشتباهی» (اعمال جریمه‌های سنگین آمریکا علیه هالک بانک) جلوگیری کنند».

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین گفت: «به نظر من، کشوری چون ایالات متحده آمریکا دیگر خواهان آسیب زدن به متحدش ترکیه نیست چرا که چنین اقدامی، عاقلانه نیست».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها