کد خبر: 340960
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۰۹:۴۹:۰۰
| |

وزیر کشور:

کمتر از 10 درصد زنان، بدحجاب هستند/ از سیاسی شدن و دوقطبی کردن جامعه در موضوع حجاب به شدت پرهیز شود

وزیر کشور گفت: در حال حاضر تمامی بررسی‌ها دستگاه‌های مختلف حاکی از این است که کمتر از 10 درصد زنان جامعه بدحجاب هستند.

کمتر از 10 درصد زنان، بدحجاب هستند/ از سیاسی شدن و دوقطبی کردن جامعه در موضوع حجاب به شدت پرهیز شود
کد خبر: 340960
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۰۹:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه یکصد و بیست و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور که در خصوص حجاب و عفاف برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دومین جلسه شورای اجتماعی در خصوص مسئله حجاب و عفاف بود.

وی ادامه داد: در یک سال و نیم گذشته مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در خصوص حجاب و عفاف دارای نقص‌هایی بود و به صورت مستمر مصوبات آن انجام نمی‌شد و در جلساتی که با مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی داشتیم، ایشان توصیه کردند که بازنگری در این موضوع شود و هفته گذشته نیز بازنگری‌های لازم در این خصوص صورت گرفت.

وزیر کشور اظهار داشت: مسئله عفاف و حجاب را باید به عنوان یک سبک زندگی مطرح کرد و مردم نیز باید در این زمینه مشارکت‌های لازم را داشته باشند و همه دستگاه‌ها نیز با رویکرد پیشگیرانه و ایجابی پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

رحمانی فضلی افزود: در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های مختلف ظرف دو هفته برنامه‌های خود را در خصوص حجاب و عفاف به شورای اجتماعی کشور ارسال کنند و به صورت مستمر نیز این موضوع ارزیابی می‌شود و امیدواریم با کمک مردم بتوانیم اقدامات موثری را در این حوزه انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم بدون اینکه این موضوع را اجتماعی کنیم کار را پیش ببریم.

وزیر کشور اظهار داشت: در موضوع حجاب و عفاف با موارد سازمان‌یافته، دشمنی و موضوع کشف حجاب مواجهیم که دستگاه‌های متولی بر اساس قانون با آنها برخورد می‌کند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 6 تا 7 درصد بانوان جامعه با بد‌حجابی مواجه هستند و بیش از 90 درصد حجاب دارند. در کل تمامی آمارهای دستگاه‌های مختلف مبتنی بر این بود که کمتر از 10 درصد زنان جامعه با بدحجابی مواجه هستند. البته در این خصوص یک درصد هم زیاد است و باید در این زمینه کار فرهنگی با جدیت انجام شود و مشارکت مردم را نیز به کار بگیریم و نقش وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات در این خصوص مهم است.

وی افزود: تمامی گزارش‌ها در این جلسه مبتنی بر این بوده است که بین 7 تا 8 درصد افراد در جامعه به موضوع حجاب کاهلی دارند ولی نوع بیان این موضوع نباید به گونه‌ای باشد که این رقم را بالاتر از 10 درصد پیش بینی کنند.

وزیر کشور اظهار داشت: با قطعیت می‌توان اعلام کرد که زیر 10 درصد کاهلیت به حجاب دارند ولی یک درصد هم زیاد است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: ما باید بر اساس اطلاعات و آمار برنامه‌ریزی لازم را در این خصوص داشته باشیم و با توجه به اینکه بی‌حجابی در کشور ما قابل قبول نیست، بنابراین کشف حجاب موجب می‌شود که بر اساس قانون با آن فرد برخورد شود.

وی ادامه داد: در حوزه کشف حجاب ما با موارد سازمان‌یافته‌ای مواجه هستیم که بر اساس قانون دستگاه‌های ذی‌ربط موظفند با آن برخورد کنند.

وزیر کشور اظهار داشت: باید به موضوع حجاب و عفاف به نحو احسن پرداخت و ما باید در این خصوص شناخت مشترک و درک واحد داشته باشیم. مطالعات خوبی در این خصوص انجام شده است که اگر کارگروهی تشکیل شود ذیل آن ستاد و کارگروه می‌توان اقدامات پژوهشی را انجام داد و به یک فراتحلیل برسیم و برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه به موضوع حجاب و عفاف باید به صورت مستمر پرداخت، گفت: بحث حجاب جزو مسائل اعتقادی و دینی قانون ماست. شاید به دلیل گرمای تابستان بدحجابی بیشتری داشته باشیم و در پاییز و زمستان وضعیت حجاب بهتر شود و در آن فصل‌ها به موضوع حجاب رسیدگی نکنیم، بلکه ما باید در طول سال به صورت مستمر حجاب و عفاف را پیگیری کنیم و دستگاه‌ها هماهنگی بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: قطعا بدون مشترک عموم جامعه نمی‌توانیم اقدامی را پیش ببریم و باید روش‌هایی که مردم را نسبت به این موضوع مشتاق می‌کند، انجام دهیم. ما در ایام محرم هستیم و در این ایام تمامی آحاد جامعه عزادار بودند و به معارف همه افزوده شد. در این خصوص نیز باید این حس به همه مردم القا شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه کار فرهنگی کردن زمان خود را نیاز دارد، گفت: بیش از 95 درصد کار در حوزه حجاب و عفاف ایجابی است و باید با هماهنگی بیشتری عمل کنیم و تمامی دستگاه‌ها متناسب با وظایفی که دارند برنامه‌های خود را به صورت زمانبندی شده ارائه دهند.

رحمانی فضلی به نقش فضای مجازی در موضوع حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: نقش این فضا در این خصوص کاملا مشهود است و باید از این ظرفیت فضای مجازی برای ارائه نکات آموزشی و حذف آسیب‌ها استفاده کنیم.

وی یادآور شد: نقش وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقیقات در موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی و حجاب و عفاف کاملا مشهود است و می‌توان در برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به این دو وزارتخانه اشاره کرد.

وزیر کشور اظهار داشت: از سیاسی شدن و دوقطبی کردن جامعه در موضوع حجاب و عفاف باید به شدت پرهیز شود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: نباید با سیاسی‌کاری، اعتقادات و اخلاق عمومی جامعه به دنبال دو قطبی کردن جامعه پیش رفت و قطعا شورای اجتماعی کشور در مقابل این موضوع خواهد ایستاد.

وی تاکید کرد: ما باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم و چندین هزار سازمان مردم‌نهاد داریم که باید از آنها استفاده کرد.

وزیر کشور افزود: یک ماه دیگر مراسم اربعین آغاز خواهد شد و دولت هیچ پولی را برای آن هزینه نکرده است و تمامی اقدامات به صورت مردمی انجام می‌شود و شاهد بوده‌اید که چقدر مثمرثمر است. ما باید از این کار درس بگیریم و پیش برویم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: از وزارت صنعت و معدن نیز می‌خواهیم که به موضوع تولید چادر مشکی توجه بیشتری داشته باشند و تعرفه‌های واردات چادر مشکی را نیز صفر کنند و این پیشنهاد را ما ارائه کرده‌ایم.

وی یادآور شد: مخاطب‌شناسی ما خیلی مهم است و نباید همه امور کشور را به صورت متمرکز اداره کنیم و یک برنامه را در سطح کشور اجرایی کنیم؛ چراکه موضوعاتی که در شهر تهران است قطعا در دیگر شهرستان‌های کشور به این وسعت وجود ندارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها