کد خبر: 341022
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۰۹:۱۹:۰۰
| |

انتخابات ریاست‌جمهوری تونس آغاز شد

انتخابات ریاست‌جمهوری تونس امروز (یک‌شنبه) با شرکت 24 کاندیدای انتخاباتی شروع شد.

انتخابات ریاست‌جمهوری تونس آغاز شد
کد خبر: 341022
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۰۹:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| تونس دوباره در حال رقم زدن برگی دیگر از تاریخ معاصر خود است. 24 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور امروز با یکدیگر به رقابت برمی‌خیزند. برای نخستین بار نامزدهای انتخاباتی در مناظره تلویزیونی شرکت کردند. دو نامزد از مجموع 26 نامزد از رقابت در انتخابات به نفع وزیر دفاع سابق این کشور کناره‌گیری کردند.

انتخابات ریاست‌جمهوری در تونس در اولین ساعات صبح امروز آغاز شد. این دومین انتخابات ریاست‌جمهوری از سال 2011 تاکنون در این کشور است.

براساس بیانیه وزارت کشور تونس، حدود 70 هزار نیروی امنیتی تامین امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری را برعهده دارند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای‌ در فیسبوک اعلام کرد، 50 هزار نیروی امنیتی مسؤولیت تامین امنیت تمامی مقرها و مراکز اخذ رای، حفاظت از جان نامزدها، تامین امنیت فعالیت‌های شخصیت‌ها و میهمانان از جمله ناظران تسهیل فعالیت خبرنگاران، تامین امنیت انتقال وسایل مربوط به انتخابات و صندوق‌های رای‌گیری را در مراحل مختلف با هماهنگی نهاد نظامی را برعهده دارند.

طبق این بیانیه، بیش از 20 هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت روال عادی کار در بقیه سازمان‌های امنیتی جهت تضمین امنیت و ثبات و حمایت از اموال عمومی و خصوصی و مبارزه با تروریسم و نیز تامین امنیت مرزها و مقرهای دیپلماتیک و مقرهای حکومتی در نظر گرفته شده‌اند.

همچنین 159 تیم از یگان‌های ویژه ضد ترور در تمامی استان‌ها با تمام تجهیزات لازم و هلی‌کوپتر برای شرایط اضطراری مستقر شده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها