کد خبر: 341859
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۰:۰۱:۵۶
| |

عضو اتاق بازرگانی تهران:

دارو صنعتی آینده‌محور است

محمدحسین برخوردار عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: صنعت دارو در جهان به عنوان صنعت آینده‌محور شناخته می‌شود و به همین دلیل علم داروسازی را آینده محور می‌نامیم. همچنین این صنعت با ارزش افزوده بالا و ارزآوری فوق‌العاده نقشی مهم در میان صنایع دارد.

دارو صنعتی آینده‌محور است
کد خبر: 341859
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۰:۰۱:۵۶

اعتمادآنلاین| ‌ او افزود: دارو نیازی ضروری است به همین جهت صنعت داروسازی قابل قیاس با سایر صنایع نیست. اهمیت استراتژیک این صنعت به حدی است که رقابت برای توسعه، پیشرفت و صادرات در آن حرف اول را در جهان می‌زند.

برخوردار با اشاره به اینکه صنعت داروسازی کشورمان در حال حاضر این قابلیت را دارد که دست کم به کشورهای همجوار دارو صادر کند گفت: باید بازار این کشورها (کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس) را به نفع صنعت داروسازی کشور در دست بگیریم. همچنین در گام‌های بعدی باید به فکر افزایش صادرات و دست یافتن به بازارهای دورتر حتی در قاره‌های دیگر باشیم.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: نمایشگاه ایران فارما به عنوان نمایشگاهی تخصصی باید زمینه را برای حمایت از بازرگانان معبر مهیا کرده و روند صادارت را تسهیل کند.

او افزود: صادرات موفق هم به بالا بردن سطح کیفی داروهای داخلی کمک می‌کند و هم با ارزآوری بالا می‌تواند زمینه را برای توسعه همه جانبه این صنعت در کشور فراهم کند. البته همه می‌دانیم در شرایطی که صنایع کشورمان به طور کامل تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته‌اند صادرات و کلا هرگونه مبادله تجاری سخت شده است اما در همین شرایط نیز می‌توان با اتخاذ راهکارهای عملی و موثر و برگزاری و حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و علمی که در حاشیه آنها مبادلات تجاری نیز انجام می‌شود، در امر صادرات نیز موفق عمل نمود.

برخوردار گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات شرکت‌های داروسازی بخصوص در بخش صادرات و واردات بی‌ثباتی در بازار ارز است. البته در ماه‌های اخیر بازار ارز ثباتی نسبی داشته که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

او افزود: تحکیم جایگاه صنعت داروسازی به ارزآوری و کارآفرینی ختم خواهد شد که دو نیاز اصلی کشور را تشکیل می‌دهند.

برخوردار در پایان اظهار کرد: انتظار از نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما این است که روند صادارت دارو را در شرایط سخت تحریم‌ها تسهیل کرده و به توسعه علمی این صنعت حیاتی در کشور کمک کند. همچنین این انتظار میرود که روند کیفی برگزاری این نمایشگاه صعودی بوده و همه ساله شاهد حضور شرکت‌های معتبر داروسازی جهان در این رویداد دارویی باشیم.

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما ( دارو و صنایع وابسته) دوم تا چهارم مهرماه سال جاری در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

منبع: صنایع دارو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها