کد خبر: 341938
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

رئیس پلیس پایتخت:

408 نفر از اراذل و اوباش پایتخت دستگیر شدند

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 408 نفر اراذل و اوباش توسط مأموران پلیس امنیت خبر داد.

408 نفر از اراذل و اوباش پایتخت دستگیر شدند
کد خبر: 341938
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه طرح دستگیری اراذل و اوباش در جمع خبرنگاران در مقر پلیس امنیت عمومی تهران اظهار داشت: دومین مرحله عملیاتی سراسری برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس با کار اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت پایتخت و شناسایی مخفیگاه این افراد همچنین کنترل فضای مجازی صورت گرفت.

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان این مطلب که شناسایی اماکن و محلاتی که پاتوق اراذل و اوباش در دستور کار پلیس است، تصریح کرد: آماده‌باش پلیس امنیت در 48 ساعت گذشته 142 پرونده تشکیل و 207 منطقه در تهران پاکسازی شد.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: مناطقی مانند تهرانپارس، خاک سفید، مشیریه، خزانه،‌ فلاح،‌ ابوذر، سیزده آبان، شهرری،‌فرحزاد و ... در این طرح پاکسازی شدند.

وی گفت: 113 قهوه‌خانه، 27 باشگاه بدنسازی و 49 بوستان و تفرجگاه که محل پاتوق اراذل و اوباش بودند پاکسازی شد؛ در این راستا 408 نفر از افرادی که اقدام به تخریب، شرارت و مزاحمت برای نوامیس می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

سردار رحیمی اعلام کرد: 68 نفر از دستگیر شدگان که سطوح جرائم پایین داشتند با توجیه و ارشاد و اخذ تعهد آزاد شدند.

وی گفت: از مجموع اراذل و اوباش دستگیر شده 128 نفر جزء عاملین اصلی تخریب، نزاع و درگیری بودند؛ همچنین 253 نفر از آنها به دلیل مزاحمت نوامیس و بر هم زدن نظم و امنیت عمومی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت به شناسایی و انهدام 8 باند توزیع مشروبات الکلی، سلاح و مواد مخدر اشاره و اظهار داشت: 23 نفر در رابطه با حمل سلاح شناسایی و دستگیر شدند؛ 8 قبضه سلاح از آنها کشف شد که 4 قبضه جنگی و 4 قبضه شکاری بوده است؛ 13 قبضه شبه سلاح، 540 عدد فشنگ و 54 قبضه سلاح سرد کشف شد.

وی ادامه داد: در این طرح یازده دستگاه خودرو و موتور سیکلت که مورد استفاده ازلذال و اوباش بود توقیف شد.

فرمانده انتظامی پایتخت به کسانی که اقدام به مزاحمت، شرارت، عربده‌کشی و رفتارهای خارج از عرف می‌کنند هشدار جدی داد که پلیس با قدرت و قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد و طبق هماهنگی با مقام قضایی احکام سنگینی درمورد آنها اجرا خواهد شد.

وی به بازگشایی مدارس اشاره و اعلام کرد: پلیس اطراف مدارس حضور فعال دارد و با کسانی که بخواهند اعمال مجرمانه از جمله مزاحمت برای نوامیس و توزیع مواد مخدر انجام دهند با شدت و حدت برخورد خواهد کرد.

سردار رحیمی به رژه نیرو‌های مسلح در 31 شهریور پرداخت و با اعلام تبریک آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: پلیس تهران برای برگزاری رژه باشکوه نیروهای مسلح تدارک ویژه داده و تیم‌های نیروی امنیتی و اطلاعاتی در این خصوص تشکیل شده‌اند.

وی گفت: از هم اینک پلیس اطلاعات و امنیتی، یگان امداد و پلیس راهور برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و سعی کرده‌ایم که کمترین محدودیت ترافیکی را در حاشیه رژه 31 شهریور ماه قائل شویم تا برای شهروندانی که قصد ورود و خروج به تهران یا انجام پرواز را دارند مشکلی بوجود نیاید؛ پیش‌بینی‌های لازم از لحاظ اطلاعاتی و عملیاتی در محدوده 5 تا 10 کیلومتری مراسم رژه انجام شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها