کد خبر: 341954
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۱:۴۳:۲۱
| |

نخستین جلسه استماع در روند استیضاح ترامپ امروز برگزار می‌شود

مدیر سابق کمپین دونالد ترامپ امروز (سه‌شنبه) و همزمان با تحقیقات دموکرات‌ها در خصوص رئیس‌جمهوری، در نخستین جلسه استماع کمیته قضایی مجلس نمایندگان حاضر می‌شود تا به سوالات آنان در آنچه تحقیقات استیضاح می‌خوانند، پاسخ دهد.

نخستین جلسه استماع در روند استیضاح ترامپ امروز برگزار می‌شود
کد خبر: 341954
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۱:۴۳:۲۱

اعتمادآنلاین| در حالی که دموکرات‌ها در حال بررسی و تحقیقات درباره امکان استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هستند، کوری لواندوسکی، مدیر سابق کمپین ترامپ امروز در برابر کمیته قضایی مجلس نمایندگان حاضر خواهد شد تا درباره گزارش رابرت مولر، بازرش ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا توضیح دهد.

با این حال به نظر نمی‌رسد که دموکرات‌ها اطلاعات تازه‌ای به دست بیاورند زیرا انتظار نمی‌رود لواندوسکی که از دوستان وفادار ترامپ و حامی او است، بیش از آنچه سال گذشته به رابرت مولر گفته، در این جلسه ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، علاوه بر لواندوسکی، ریک دیربورن و راب پورتر، معاونان سابق کاخ سفید نیز برای شهادت احضار شدند اما به دستور کاخ سفید در این جلسه حاضر نخواهند شد.

پت سیپولونه، مشاور کاخ سفید در نامه‌ای به کمیته قضایی مجلس نمایندگان نوشت، وزارت دادگستری توصیه کرده این دو دستیار سابق باید به دلیل مصونیت قانونی که دارند، احضارها را نادیده بگیرند. وکلای این دو مرد نیز اعلام کردند که این دو به دستورات ترامپ عمل می‌کنند. به این دو مرد توصیه شده که در این جلسه شرکت نکنند زیرا دارای مصونیت قانونی هستند که مشاوران ارشد رئیس جمهوری را از شهادت دادن در امان می‌دارد.

با این حال کمیته قضایی مجلس نمایندگان به بررسی خود ادامه می‌دهد و طی روزهای گذشته مقرراتی را برای جلسات استماع استیضاح وضع کرده است که برای نخستین بار در خصوص لواندوسکی اجرا خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها