کد خبر: 342304
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۱:۱۱:۰۰
| |

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان:

زنجان، رتبه نخست کودک همسری را در کشور دارد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: در حال حاضر 20 هزار تشکل در کشور فعال است و در استان زنجان 380 تشکل فعال داریم.

زنجان، رتبه نخست کودک همسری را در کشور دارد
کد خبر: 342304
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۱:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مسیح‌الله سلطانی در جلسه امور اجتماعی استان با ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت استان در حوزه فرهنگی اظهار کرد: در حال حاضر 20 هزار تشکل در کشور فعال است و در استان زنجان 380 تشکل فعال داریم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه به لحاظ کمی و کیفی اقدامات بسیاری توسط تشکل‌ها صورت گرفته است، افزود: فعالیت تشکل‌ها در حوزه‌های مختلف شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بحث سرانه آموزشی رتبه استان پایین‌تر از کشور است، گفت: همچنین در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز نسبت طلاق در کشور نسبت 3.1 است و در استان زنجان 3.7 است که رتبه استان در این زمینه 14 کشوری است.

سلطانی با اشاره به اینکه میانگین نرخ ازدواج در زنجان 6.9 و در استان زنجان 7.9 است و رتبه استان در این حوزه هشتم کشوری است، گفت: یکی از آسیب‌های استان نیز کودک همسری است که استان زنجان در این حوزه رتبه نخست کشوری را دارد یعنی در کل کشور این آمار 37 هزار نفر و در استان زنجان 14 هزار نفر است.

وی در ادامه به بحث حاشیه نشینی نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون 9 سکونت‌گاه غیررسمی و حاشیه نشین داریم که هفت سکونتگاه آن مربوط به زنجان است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان تصریح کرد: اعتبارات استان زنجان در سال قبل یک هزار و 400 میلیارد ریال و اعتبارات تملک دارایی یک هزار و 200 میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها