کد خبر: 342412
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۴:۰۵:۰۰
| |

جرالد فیرشتین، سفیر پیشین آمریکا در یمن: 

ترامپ می‌داند مردم آمریکا دنبال جنگ جدید نیستند

جرالد فیرشتین، سفیر پیشین آمریکا در یمن، می‌گوید دولت آمریکا می‌داند مردم این کشور به دنبال درگیری نظامی نیستند بنابراین به دنبال راه‌هایی است تا ایران را بر سر میز مذاکره آورد.

ترامپ می‌داند مردم آمریکا دنبال جنگ جدید نیستند
کد خبر: 342412
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۴:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی روز چهارشنبه به نقل از جرالد فیرشتین، سفیر پیشین ایالات متحده در یمن تاکید کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا آگاه است که مردم این کشور به دنبال یک درگیری نظامی دیگر نیستند.

سفیر پیشین آمریکا در یمن مدعی شد که ترامپ تمایلی به جنگ با ایران ندارد اما تهران تمایل دارد که دولت او را تست کند.

به گفته فیرشتین، در نهایت، ایالات متحده به‌دنبال راه‌هایی برای بازگرداندن ایران بر سر میز مذاکره است و ترامپ درک می‌کند که مردم آمریکا یک درگیری نظامی نمی‌خواند.

این سخنان دیپلمات آمریکایی پس از آن مطرح شده که مقامات و رسانه‌های غربی در تلاشند حملات ارتش یمن به تاسیسات نفتی رژیم سعودی در بامداد شنبه را به ایران نسبت دهند. تهران این ادعاها را قویا رد کرده است.

فیرشتین افزود: «به‌وضوح، ایرانی‌ها مایل به‌نظر می‌رسند که دولت ترامپ را تست کنند ... تا مشخص شود که آیا او عزم آن را دارد که تا به آخر راه پیش رود. تا به حال، شرط‌بندی ایرانی‌ها جواب داده است.»

این دیپلمات آمریکایی همچنین تاکید کرد: دولت ترامپ نمی‌خواهد کاری کند که فرصت و امکان مذاکرات را کلا از بین ببرد.

به گفته او، حتی عربستان سعودی هم نمی‌خواهد به جنگی با ایران کشیده شود ... چون می‌داند که «بسیار سخت خواهد بود که از پاسخ‌های تلافی‌جویانه ایران بگریزد.»

بامداد شنبه گذشته، ارتش یمن با ده پهپاد تاسیسات آرامکو در بقیق و خریص را هدف قرار داد، حمله‌ای که جریان نفتی معادل 5.7 میلیون بشکه در روز را مختل کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها