کد خبر: 342456
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۵:۲۶:۵۶
| |

فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

یک سوم پایه رای نتانیاهو برپایه وعده امنیت است/ شعار نتانیاهو راهبرد امنیتی است ولی مشکلات اقتصادی و اجتماعی دارند

حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس سرنوشت انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی را توضیح داد و گفت: نتانیاهو کسی است که مجدد راهبرد کهنه امنیت را مطرح کرده است در حالی که در سرزمین اشغالی مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی وجود دارد.

یک سوم پایه رای نتانیاهو برپایه وعده امنیت است/ شعار نتانیاهو راهبرد امنیتی است ولی مشکلات اقتصادی و اجتماعی دارند
کد خبر: 342456
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۵:۲۶:۵۶

اعتمادآنلاین| حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نتایج اولیه انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی و برابر بودن آرای نتانیاهو و بنی گانتز گفت: وقتی کرسی ها بین دو اقلیت اصلی برابر می شود احتمال اینکه 2 اتفاق رخ دهد وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس تاکید کرد: در واقع اقلیت قوی در سیستم رژیم صهیونیستی دولت تشکیل می دهد، بنابراین اگر کرسی ها بین دو اقلیت اصلی برابر باشد یا دولت ائتلافی شکل می گیرد یا در صورت پیچیده شدن اوضاع انتخابات مجددی برگزار می شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به شرایط حاکم بر سرزمین های اشغالی، اظهار داشت: در شرایط کنونی بازیگران عرصه سیاسی در سرزمین اشغالی شروع به یارگیری در سایر احزاب می کنند و اگر بتواند ائتلاف قوی تری شکل دهند دولت آینده از آن آنها می شود.

وی با اشاره به شانس نتانیاهو برای اینکه مجدد دولت را در دست بگیرد، بیان داشت: نتانیاهو کسی است که مجدد راهبرد کهنه امنیت را مطرح کرده و این در حالی است که در سرزمین اشغالی مشکلات مختلف از جمله اقتصادی و اجتماعی وجود دارد.

فلاحت پیشه گفت: با این حال نتانیاهو معمولا یک سوم پایه رای خود را با موضوع امنیت جلب می کند که الان نیز با همین رویه کسب رای کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: شانس نتانیاهو برای اینکه مجدد دولت را در اختیار بگیرد به این بستگی دارد که چه ائتلافی شکل بگیرد، با این حال به نظر می رسد در شرایط کنونی و برابری کرسی ها دو رقیب، نتانیاهو از تجربه گذشته برای ایجاد ائتلاف استفاده می کند.

گفتنی است؛ با شمارش بیش از 90 درصد آرای انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که روز سه‌شنبه برگزار شد، حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو و حزب‌ آبی سفید (ائتلاف ژنرال‌ها) به ریاست بنی گانتس به بن‌بست رسیده و هر یک موفق به کسب 32 کرسی از مجموع 120 کرسی شده‌اند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها