کد خبر: 342663
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ۱۶:۵۸:۵۵
| |

جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور:

سطح مشارکت استان های زاگرس نشین درانتخابات بالا است

جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور، گفت: سطح مشارکت استان های زاگرس نشین درانتخابات های گذشته بالا است.

سطح مشارکت استان های زاگرس نشین درانتخابات بالا است
کد خبر: 342663
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ۱۶:۵۸:۵۵

اعتمادآنلاین| جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور، ظهر پنج شنبه در نشست با اقشار مختلف مردم در شهرکرد، گفت: بخش عمده ای از مسئولیت معاونت سیاسی وزیر کشور به سیاست داخلی برمی‌گردد که چهار مولفه آزادی، آرامش، امنیت و پیشرفت مهم ترین سیاست های دولت است.

وی با بیان اینکه این چهار کلید واژه مهم است، افزود: حرف اساسی این است که موظف هستم زمینه آزادی های مدنی را ایجاد کنم.

وی تاکید کرد: قبل از قانون جدید بیش از 250 تا 260 حزب در کشور ثبت شده بود اما قانون جدید در حال ساماندهی است و اکنون 110 حزب موفق به سازگاری با قانون جدید شدند.

عرف بیان کرد: در حال حاضر تحمل گوش دادن کم است و این مورد موجب شکل گیری برخی سوءتفاهمات در سطح خانواده و در سطح ملی است.

وی افزایش انسجام ملی در کشور را از اولویت های امسال دانست و گفت: با تمام تهدیدات بیرونی و آسیب های داخلی باید انسجام ملی و اجتماعی افزایش یابد.

عرف گفت: موضوع آب در گذشته میان سه استان یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان بوده و اکنون میان استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان است که نباید روی انسجام ملی اثر گذارد و قائدتا ابعاد مختلف فنی و ... دارد که باید کار کارشناسی شده و به اسناد بالادستی توجه شود اما شاکله اصلی انسجام ملی به هم نریزد.

رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: در مجموع 36 انتخابات غیر از دو مرحله ای شدن ها برگزار شده است که مشارکت مردم 63 درصد بوده است.

وی اضافه کرد: در 10 دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مشارکت مردم 60.5 درصد بوده است.

عرف خاطرنشان کرد: براساس آمار عموما استان های زاگرس نشین سطح مشارکت بالاتری از میانگین داشتند که نشان از اهمیت آن ها به مشارکت سیاسی و پای کار بودن است.

وی گفت: در انتخابات موضوع سیاست، رقابت و امنیت را قائل هستیم که از اسناد بالا دستی به دست آمده است و به دنبال افزایش مشارکت عمومی هستیم.

عرف تاکید کرد: دشمنان ایران که به هیچ وعده ای پایبند نیستند و مشارکت مردم در انتخابات را ارزیابی خواهند کرد و اگر این مهم محقق شود باید بدانند این واقعیت نظام اسلامی است و با این مهم سر و کار خواهند داشت که همواره درل سایه وحدت و انسجام داخلی نقشه های دشمن برآب شد.

معاون وزیر کشور با اشاره به قطعا اگر این شرایط حفظ شود بخشی از سیاست های آمریکایی ها نسبت به ایران تغییر می کند، اظهار داشت: آمریکایی ها حرف از تشدید فشار به ایران زدند اما چیز دیگری نیست که تشدید کنند لذا هر کس باید برای افزایش مشارکت در انتخابات تلاش کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها