کد خبر: 342667
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ۱۷:۲۴:۳۱
| |

صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اربعین به عنوان یک فرصت بی‌نظیر در نمایش ارادتمندی به ساحت اهل بیت (ع) است

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از اربعین به عنوان یک فرصت بی‌نظیر در نمایش ارادتمندی به ساحت اهل بیت یاد کرد و گفت: این حرکت به یک اقدام فراعراقی تبدیل شده به طوری که مجموعه‌های وسیعی از عاشقان اهل بیت در این حرکت عشق و ارادت خود را به اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) نشان می‌دهند.

اربعین به عنوان یک فرصت بی‌نظیر در نمایش ارادتمندی به ساحت اهل بیت (ع) است
کد خبر: 342667
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ۱۷:۲۴:۳۱

اعتمادآنلاین| سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جمع خبرنگاران در اردبیل گفت: ایرانی‌ها در کنار برادران عراقی خود این اتفاق و حرکت عظیم را بزرگ می‌دارند و سعی‌شان بر این است تا از دستاوردهای این حرکت معنوی و تاثیرگذار استفاده مطلوب و بهینه شود.ما در یک حرکت متفاوت سعی داریم تا روایت‌های تاثیرگذار و ادبی را از حرکت بی‌نظیر مردمی در اربعین اعم از سفرنامه، فعالیت‌های پژوهشی و مستندنگاری به خوبی انجام داده و از ظرفیت اهالی رسانه و نویسندگان و هنرمندان در این بخش استفاده کنیم.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وجه مردمی این حرکت بی‌نظیر و تلاش وزارت ارشاد برای مدیریت مردمی این اتفاق عظیم اشاره و خاطرنشان کرد: بخشی از این فعالیت‌ها توسط مجموعه‌های وابسته به وزارت ارشاد و به صورت مردمی انجام می‌شود که نمونه آن 22 هزار کانون فرهنگی - هنری مساجد است که به شکل مردمی اداره می‌شود.


صالحی ادامه داد: در کنار این فعالیت‌ها و اقدام تاثیرگذار گروه‌های مردمی قطعا تلاش بر این است تا امسال نیز برنامه‌های تدارک دیده شده در ایام اربعین به خوبی و شایستگی اجرایی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت ارشاد و استانداری اردبیل به امضا رسید، طی دو سال 600 میلیارد ریال در حوزه فرهنگی اردبیل سرمایه‌گذاری خواهد شد. این منابع در حوزه زیرساخت‌ها به ویژه احداث و تکمیل و تجهیز سالن‌ها و اماکن فرهنگی و هنری هزینه خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تزریق این منابع حمایت از بخش فرهنگ و هنر، انجمن‌ها و فعالان رسانه‌ای به شکل درست انجام شده و شاهد برگزاری رویدادهای تاثیرگذار در تقویت فرهنگ عمومی در استان اردبیل باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها