کد خبر: 343523
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۲:۲۱:۰۴
| |

نایت رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری:

از پیشرفت زنان وزنه‌بردار ایران شگفت‌زده شدم

رئیس کمیسیون زنان فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری با تقدیر از حضور زنان ایرانی در رویداد جهانی در تایلند و حمایت‌های کمیته ملی المپیک کشورمان گفت: از پیشرفت زنان ورزنه‌بردار ایران شگفت‌زده شدم.

از پیشرفت زنان وزنه‌بردار ایران شگفت‌زده شدم
کد خبر: 343523
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۲:۲۱:۰۴

اعتمادآنلاین| ‌ «اورسولا گارزا پاپاندریا» که ریاست فدراسیون وزنه‌برداری ایالات متحده را برعهده داشته و نایب رییس فدراسیون جهانی نیز محسوب می‌شود در خصوص زنان وزنه‌بردار ایرانی می‌گوید: حضور این زنان با حمایت‌های کمیته ملی المپیک و رییس فدراسیون ایران ستودنی است.

ایران به عنوان یکی از قدرت‌های بلامنازع وزنه‌برداری در جهان در بخش مردان؛ از سال 2017 مجوز حضور رسمی زنان در رویدادها را صادر کرده است که پاسخ این اعتماد توسط کمیسیون زنان فدراسیون بین‌المللی با تقدیر از حضور بانوان ایرانی داده شد.

«پوپک بسامی» نخستین نماینده ایران 28 شهریور ماه امسال در دسته 55 کیلوگرم گروه D به روی تخته رفت و توانست در 72 کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب، 86 کیلوگرم در 2 ضرب و در مجموع 158 کیلوگرم در جایگاه ششم این گروه قرار گیرد.

رقابت‌های قهرمانی جهان از 27 شهریور به میزبانی شهر پاتایا کشور تایلند در حال برگزاری است که از ایران «ابریشم ارجمندخواه» در دسته 71 کیلوگرم گروه B، «الهام حسینی» در دسته 71 کیلوگرم گروه A ، «پریسا جهانفکریان» در دسته 87 کیلوگرم گروه C و «پوپک بسامی» در دسته 55 کیلوگرم گروه D حضور دارند.

این نخستین حضور تیم ملی وزنه‌برداری زنان در مسابقات جهانی تایلند است و پیش‌تر ملی‌پوشان برای نخستین مرتبه در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در چین به روی تخته رفته و در جایگاه نهم قاره کهن ایستادند.

ارجمندخواه دومین نماینده زن وزنه‌بردار ایران در دسته 71 کیلوگرم فردا (دوشنبه) به روی تخته می رود.

این رویداد تا پنجم مهرماه امسال ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها